Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

miniDisplayPort [MBP 2009 ] <-> HDMI [Pioneer 507]

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-18 14:20

Hej vänner!

Jag har försökt hitta en lösning till mitt problem men jag går bet. Det är så att jag för ca 1½ månad sedan skaffade mig en MBP 13" och jag vill nu köra den mot min Pioneer-plasma PDP-507XA och då köra upp video från VLC alt. Plex på denna. Jag köpte en adapter från miniDisplayPort till HDMI (Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik) och kopplade in denna. Så långt är det inga problem, jag får upp bild på plasman och den är då mitt utökade skrivbord.

Jag kan på denna ställa in en uppsjö av olika upplösningar men de som framför allt känns aktuella är 720P, 1080i och 1080P. När det gäller just 1080P så kan jag endast köra den med frekvensen 24 fps, dvs optimerat för BD/HDDVD-slinga. De övriga kan jag välja att köra i 50 Hz (PAL) alt. 60 HZ (NTSC).

Nu till problemet. Jag startar VLC och kör upp en HD-video mot plasman, allting går igång men det är ett irriterande lagg i bilden med jämna mellanrum, precis som den inte riktigt hänger med eller att frekvensen inte stämmer med källan. Detta sker oavsett vilken av de tre ovan nämda upplösningarna jag använder. Samma sak sker om jag spelar upp annan SD-video genom Plex, samma återkommande lagg. Det är svårt att beskriva hur mycket det är men så kraftigt som om jag skulle streama över ett 28,8k-modem men det är heller inte i närheten av att flyta då man märker det utan problem.

Ni kunniga, vad säger ni? Vad kan vara roten till detta och vad gör man åt det?

Tacksam för all hjälp ni bistår med.

Senast redigerat 2009-12-18 16:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-23 12:35

Nästan hundra besök i tråden men inte någon har den minsta aning om vad som kan orsaka detta?

Läste lite för fort...

1
Bevaka tråden