Jag behöver en skrivarserver som fungerar i ett Applenätverk.
Du har redan en skrivarserver som fungerar i ett Applenätverk…din AirPort Express…!!
Problemet/frågan är snarare om din skrivare stödjs av just AirPort Express…!?
Har en Linksys som inte gillar Apple (tror det egentligen är tvärt om) och köpte nyligen en dyr och blank Airport Express som inte fungerar som den ska.
En Linksys vaddå…!? Router, skrivarserver, eller vad…?
Jag har gjort omfattande tester och fick det att fungera med omstart av skrivaren före och mellan varje utskrift så jag är inte intresserad av att prata om felsökning av den skiten mer, ska kasta den i sjön när isen släpper.
Samma/liknande problem som Du upplever, diskuteras på Apples Supportforum, där även lösningen torde finnas på Ditt problem!!
Min nya skrivare ska stödjas och hoppar upp direkt på sambons pc med bonjour och på min mac efter lite trix…
Att/om din skrivare stödjs av MacOS 10.6, Snow Leopard så bör den finnas i denna förteckning hos Apple. Huruvida den däremot fungerar ansluten via en AirPort Express torde vara osagt, eller har Du hittat en sådan utfästelse från Apple!?
Så, kan någon tipsa om en ny jag kan testa?
Så ja, nu lugnar vi ner oss… Ha lite tålamod bara, så löser vi det här gemensamt!!;)
Lycka till,
- Torkel