Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa hemskärmen efter samtal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min pappa har ett irriterande "problem" med sin iPhone. Han lyckas ofta ringa upp personer oavsiktligen.
Detta händer eftersom telefonen går tillbaka till telefonboken och inte till hemskärmen efter ett samtal. (Jag vet att detta gäller alla iPhones)

Någon som känner till hur man kan ändra så att telefonen går tillbaka till hemskärmen istället för telefonboken efter avslutat samtal?

Ett litet knep om inget annat funkar: Lägg in en fejkkontakt som heter "A", "_0" eller något liknande som garanterat ligger först i namnlistan. Telefonnumret kan vara "0" eller något annat oanvändbart. Jag råkar nämligen ut för liknande misstag på min gamla Nokia och räddningen är att ha ett fejknummer först i listan om man skulle råka glömma att låsa knappsatsen.

En jätte lätt lösning, tryck på meny knappen efter samtalet.. Eller kanske tom knapplås/powerknappen..

//Peter
Daily iPhone

Ursprungligen av lurefiix:

En jätte lätt lösning, tryck på meny knappen efter samtalet.. Eller kanske tom knapplås/powerknappen..

//Peter
Daily iPhone

Så, om du får ett samtal när iPhonen är låst, sen bryts/läggs samtalet på så är du på hemma skärmen efter att du låser upp skärmen igen?

Tack för tips.

Johan - Tyvärr funkar det på ett annat sätt i en iPhone än en Nokia. Ofta användes favoritlistan och då är det dit telefonen hittar efter avslutat samtal.

Peter - Jag tycker inte att det är något problem själv med min iPhone men min pappa som kör mycket bil och pratar så är det viktigt att ha det enkelt. Han vill helt enkelt kunna lägga på ett samtal, lägga ifrån sig telefonen utan att vara rädd för att någon ska ringas upp.

Egentligen borde det väl bara vara en rad i firmware som ska skrivas om, men tror inte jag ger mig på det själv, utan hoppades på att någon kände till någon exempelvis liten app som fixar det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-24 10:51
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Tack för tips.

Johan - Tyvärr funkar det på ett annat sätt i en iPhone än en Nokia. Ofta användes favoritlistan och då är det dit telefonen hittar efter avslutat samtal.

Peter - Jag tycker inte att det är något problem själv med min iPhone men min pappa som kör mycket bil och pratar så är det viktigt att ha det enkelt. Han vill helt enkelt kunna lägga på ett samtal, lägga ifrån sig telefonen utan att vara rädd för att någon ska ringas upp.

Egentligen borde det väl bara vara en rad i firmware som ska skrivas om, men tror inte jag ger mig på det själv, utan hoppades på att någon kände till någon exempelvis liten app som fixar det.

Ett tryck på powerknappen låser telefonen. Enklaste sättet....

1
Bevaka tråden