Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ej få kopia till min mail i mac då jag skickar mail från iphone

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-12-25 23:33

Hej,

Just nu får jag en kopia till inkorgen i min macbook varje gång jag skickar iväg ett mail från min Iphone, vet någon hur jag får bort detta?

Jag använder mig utav gmail och pushfunktionen, kontot är installerat via microsoft exchange i iphonen

tack på förhand

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-26 00:28

Inställningar -> Epost, kontakt... -> Dold kopia till mig

• Medlem
  • Solna
  • 2009-12-26 02:02

det har jag redan gjort utan resultat

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-26 10:06

Jag tror det där är en gmail "funktion". Använder du IMAP eller POP3?

• Medlem
  • Solna
  • 2009-12-26 11:54

Jag använder IMAP

Ursprungligen av paprik:

Jag använder IMAP

Det är väl det som är tanken men IMAP att din email ska vara synkroniserad var du än befinner dig?
IMAP ger möjligheten att nå all email från flera klienter och man för själv radera mail som man inte vill ha.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-27 16:45
Ursprungligen av hummel:

Det är väl det som är tanken men IMAP att din email ska vara synkroniserad var du än befinner dig?
IMAP ger möjligheten att nå all email från flera klienter och man för själv radera mail som man inte vill ha.

Citat:

Just nu får jag en kopia till inkorgen i min macbook varje gång jag skickar iväg ett mail från min Iphone, vet någon hur jag får bort detta?

IMAP ska endast visa en kopia i SKICKAT inte i inkorgen

• Medlem
  • Solna
  • 2009-12-26 13:51

Nu har ett annat problem också, kan enbart kolla mailen när jag har på WIFI i mobilen och inte när jag surfar med min operatör (couldnt connect imap.gmail.com) jag har sökt på allt och gjort allt men detta går inte att åtgärda. Någon med liknande problem som kan lösa det?

Är det fel hos operatören tro?

mvh

• Medlem
  • Skåneland
  • 2009-12-27 09:57
Ursprungligen av paprik:

Nu har ett annat problem också, kan enbart kolla mailen när jag har på WIFI i mobilen och inte när jag surfar med min operatör (couldnt connect imap.gmail.com) jag har sökt på allt och gjort allt men detta går inte att åtgärda. Någon med liknande problem som kan lösa det?

Är det fel hos operatören tro?

mvh

Kör du Tre som operatör? Min flickvän kör Tre på sin 3GS och har samma problem ibland.

• Medlem
  • Solna
  • 2009-12-27 12:30
Ursprungligen av Jedih:

Kör du Tre som operatör? Min flickvän kör Tre på sin 3GS och har samma problem ibland.

Jag har tele2 som operatör, skönt att höra att man ej är ensam om detta.

Fungerar internet i övrigt? Kan du surfa utan wifi?

• Medlem
  • Solna
  • 2009-12-27 00:11

Jag kan surfa utan wifi, jag blir helt galen på detta

1
Bevaka tråden