Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bildlagringstjänsten?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-12-26 22:19

Vill snabbt kunna ladda upp en bild på nätet och sedan få en länk till densamme. Detta för att kunna länka till bilden i diverse forum som inte har någon egen bildhantering. Gärna utan att behöva registrera mig. Tex. som imageshack.us jag är dock inte så nöjd med deras app. Finns det nåt bättre?

Senast redigerat 2009-12-26 22:29
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-26 22:37

Flickr

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-12-26 22:54

Imageshack appen från chris-software.com verkar vara det jag vill ha. Nån som vet vad jag får om jag köper Pro-varianten? Slipper jag reklamen eller får jag något mer?

Har inte Flickr någon bandbreddsbegränsning som kan ställa till bekymmer med direktlänkning i forum mm?

Kör mängder av bilder själv på Flickr.com

Du får ha 200 bilder gratir, över det kostar det 150:-/året eller ngt sånt.

Du får flera länkar till bilden (olika storlekar) som du kan posta i forum. Smidigt.
De har bra uppladdningsfunktion från t ex iPhone, de har mängder av saker du kan göra med bilderna, sortera, bygga album, kommentera etc. De känns också redigt seriösa.

MobileMe slår ju allt med hästlängder - både funktionsmässigt (t.ex. synk från iPhoto/Aperture) och utseendemässigt (alla andra är fula lösningar - mycket fula). MEN...det kostar pengar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-29 16:00

Tråd flyttad till rätt forum. (För jag antar att det är en iPhone APP du letar efter?)
/Admin

1
Bevaka tråden