Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir namnet "iSlate"?

Tråden skapades och har fått 102 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-20 14:36
Ursprungligen av gotfredsen:

instämmer .. en Book skall kunna gå att öppna som en bok ... vilket man kan med en bärbar ... Tablet of Apple kommer väll bara vara en platta så varför kalla det något annat än Tablet .. som John Gruber på Daringfireball föreslår ..

Det kanske går att bläddra "innuti" OSet som en bok

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 14:54

Skulle ju vara rätt roligt om dom inte släpper en tablet, utan något helt annat, som ingen har kunnat förutse.

Föresten, byggde inte ryktet om iSlate på en whois sökning? Är det någon som har prövat? Jag gjorde det och islate.com är reggat men Apple inc, står inte någonstans, istället står DNStination, Inc. som registrant.

Då tänker jag göra en omröstning mellan dessa alternativ om ingen snabbt kommer med något till:

• iSlate

• Tablet

• iTablet

• Canvas

• iPad

• iBook

• iTab

• Inget av ovanstående namn

• Det kommer ingen "tablet" alls

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 20:24
Ursprungligen av Fred!:

Skulle ju vara rätt roligt om dom inte släpper en tablet, utan något helt annat, som ingen har kunnat förutse.

Föresten, byggde inte ryktet om iSlate på en whois sökning? Är det någon som har prövat? Jag gjorde det och islate.com är reggat men Apple inc, står inte någonstans, istället står DNStination, Inc. som registrant.

jo, och Apple stod en kort tid som ägare till domänen, kolla längre upp i tråden

eller här:
http://www.macrumors.com/2009/12/24/apple-purchased-islate-com-in-2007-apples-new-tablet-called-islate/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 20:46
Ursprungligen av Tangen:

jo, och Apple stod en kort tid som ägare till domänen, kolla längre upp i tråden

eller här:
Apple Purchased iSlate.com in 2007. Apple's New Tablet Called iSlate? - Mac Rumors

Exakt, men min formulering var väl mer av retorisk karaktär, ungefär "är det någon som har kollat själv?". Eftersom det är ganska vanligt med fejkade rykten så tyckte jag att det var lite kul att svaret nu blir:

Citat:

Registrant:
Domain Administrator
DNStination, Inc.
303 Second Street Suite 800N
San Francisco CA 94107
US

Kan ju vara så att man har ändrat, men men.

• Medlem
  • 2010-01-20 18:55

iBooklet

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-20 19:06

Jag tycker mest iPad låter som en dålig kopia av en iPod som säljs för några få dollar på Ebay.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 19:22

iLack

*Fortfarande sur efter insikten att LCD/OLED kommer att användas*

iBooklet och iLack var inte seriösa förslag va?

MacRumors skriver lite intressant fakta och lika intressanta spekulationer kring namnet iPad:

More Hints at Apple's Desire to Hold 'iPad' Trademark for Tablet Device - Mac Rumors

Personligen tycker jag iPad låter... sådär. Hur många skämt som involverar sanitetsbindor kommer inte att dyka upp om Apple väljer det namnet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 21:43

Var det inte så att islate.com registrerades av "ett dummyföretag" som vid efterforskningar visade sig vara ägt av Apple?

• Administratör
  • Lund
  • 2010-01-20 22:43

tApplet

Senast redigerat 2010-01-20 23:03
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-01-21 01:50

Tror det blir iSlate, Låter coolt också

Bevaka tråden