Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abonnemangsfrågor ang iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-31 12:23

Hej!

Jag har nu i dagarna tänkt köpa en iPhone 3Gs 16 GB vit operatörslåst till Telia i och med att jag har ett Telia-abonnemang idag, Telia Mobil Bingo 18 mån.

Min fråga är ganska enkel, jag borde kunna köpa en iPhone 3Gs 16 GB vit operatörslåst till Telia för 5595 kr och använda mitt sim-kort idag utan problem?

Den andra frågan är, Telia har ju massa olika abonnemang till iPhone som Prata På till exempel. Frågan är då om jag enkelt kan säga att jag vill att Telia ska lägga på Mobilsurf alltid-avgift för 59 eller 69 kr i månaden på mitt nuvarande abonnemang? Det borde ju fungera.

Tack för mig och gott nytt år!

Jag tycker du verkligen borde överväga att ha kvar Telia. Kolla upp täckningen hos de andra operatörerna via PTS. Här finns en guide över hur du gör: Täcknings Guide

Sen vad du ska tänka på and abonnemang hos Telia (och alla andra) är att du måste ha datatrafik på ditt iPhone abonnemang, t.ex. 5 GB för 199 kr/mån (dyrast på marknaden). Telia prata på är billigare än Telia bingo, om jag mins rätt. Så de finns ingen riktig anledning att ligga kvar.

Jag vet inte om deras priser är uppdaterade, men iPhonepriser.com

Men ett exempel som felia inte kommer i närheten av är: 299 kr att ringa för och SMSa, 49 kr i mån för telefonen (avbetalning), 0 kr i butik och då ingår data trafik. Så totalt kostar telefonen 1200 kr med Tre, vs +-5500:- i butik med telia plus 200 kr i mån för data = 4800 + fastkostnad för abonnemang +-50 kr = 1200 totalt pris med Telia för samma erbjudande 11500 kr. De är nästan 10 000 kr dyrare än Tre.. värt de?

//Peter

Vad du än gör köp inte hos Tre - alla mina kompisar med Tre-iPhones har sjukt mycket mer problem än jag som har Telia. Telenor kan jag inte svara på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-31 16:00

Tack för alla svar.

Jag tänker ha kvar Telia, alltså det abonnemang jag har nu, för jag kan ju inte bryta bindningstiden. Det jag undrade över är alltså om jag kan köpa en operatörslåst Telia-iPhone 3Gs för 5595 och samtidigt ha kvar mitt abonnemang (Telia Mobil Bingo 18 mån) och lägga på mobilsurf alltid-avgiften.

Jag tänkte gå till Telia-butiken på lördag så då får jag höra vad de säger, men jag tänkte höra med er först vad ni tyckte. Att ringa till Telia är ingen idé då man får vänta i telefonkö i evigheter.

Tack för länken theplague, ska skriva in min fråga där.

1
Bevaka tråden