Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

röst- och samtalsinspelning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-03 01:31

Hej,
Funderar på att skaffa min första iPhone och försöker hitta lite mer detaljerad information. Behöver hjälp med ett par frågor.
Vet att man kan göra röstinspelning men är det som diktafon med munnen intill eller kan man lägga luren på bordet och spela in ett samtal?
Går det att spela in ett pågående telefonsamtal?
Hur fungerar användandet som modem till datorn i praktiken och hur mycket MB går åt?
Tacksam för hjälp, Per

Ursprungligen av per s:

Hej,
Funderar på att skaffa min första iPhone och försöker hitta lite mer detaljerad information. Behöver hjälp med ett par frågor.
Vet att man kan göra röstinspelning men är det som diktafon med munnen intill eller kan man lägga luren på bordet och spela in ett samtal?
Går det att spela in ett pågående telefonsamtal?
Hur fungerar användandet som modem till datorn i praktiken och hur mycket MB går åt?
Tacksam för hjälp, Per

"Internet tethering" går i stort sett ut på att du har din iPhone kopplad till datorn antingen via bluetooth eller USB. Det blir därefter som en normal uppkoppling (i alla fall på Mac). Hur många MB du använder beror ju alldeles på vad du gör.

• Medlem
  • 2010-01-03 19:59

Tackar så mycket och tyder det som att det är problemfritt som modem.
Så är det det där med inspelningar om någon vet och har erfarenhet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 20:15

Inspelningar lika diktafon, funkar direkt från lådan
Spela in samtal tror jag fortfarande inte funkar - på grund av att Apple inte vill att det ska fungera

Om du vill spela in något enstaka samtal kan du koppla ihop en trepart med ditt mobilsvars komihågmeddelandefunktion. Om du har Telia, gör så här:

Ring upp den du vill spela in, Lägg till samtal och slå nummer 1333, koppla ihop samtalen.

1333 är numret till komihågmeddelande i Telias mobilsvar.

/ Emil

• Medlem
  • 2010-01-04 16:40

OK, tack för besked.

• Medlem
  • 2010-01-04 16:46
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Om du vill spela in något enstaka samtal kan du koppla ihop en trepart med ditt mobilsvars komihågmeddelandefunktion. Om du har Telia, gör så här:

Ring upp den du vill spela in, Lägg till samtal och slå nummer 1333, koppla ihop samtalen.

1333 är numret till komihågmeddelande i Telias mobilsvar.

/ Emil

Kan man göra tvärt om? Att först ringa 1333 och sedan lägga till ett annat samtal?

Jag ser inte varför man inte skulle kunna det.

Man kan alltid använda en sån här för att spela in samtal: Record iPhone Calls | iPhone Call Recorder V2 | Awaiting Inspiration

1
Bevaka tråden