Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskort Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-04 10:30

Hej,

Har en Macbook Core Duo 2 GHz

Mitt nätverkskort i min Macbook har börjat fungera väldigt dåligt och jag kan även konstatera att det blir väldigt varmt precis under kortet (På undersidan av datorn). Varmare under nätverkskortet än under batteri och CPU.

Funderar på att beställa ett nytt kort. Är det någon som vet om det här kortet passar i den här typen av maskin:

HP BCM4321 broadcom 4321 802.11n wifi Mini PCI-E Card
HP BCM4321 broadcom 4321 802.11n wifi Mini PCI-E Card - eBay (item 250530437055 end time Jan-13-10 00:54:56 PST)

Tack på förhand.

MVH
Andreas

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-01-04 13:24

Hm, det sitter nog på moderkortet så det blir nog svårt att byta. MacBook har ingen PCI-E-plats så vitt jag vet. Du kan ju köpa en USB-adapter, finns några olika som funkar till OSX.
Har inte hört om något liknande dock så jag undrar om det verkligen är det som är felet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-04 13:30

Nej i min modell sitter det ett sådant här kort som går att byta ut utan problem.

Edit: Det finns alltså en PCI-E-plats. Däremot är jag osäker på om det här kortet kommer fungera med OSx etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 14:47

Apples egna AirPort Extreme kort för PCI-E verkar innehålla antingen ett Atheros AR5008 eller Broadcom BCM4321 chipset. Så det finns goda möjligheter att detta kort är kompatibelt med OSX (enligt lite sökning på Google - tack alla hackintoshare!)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-04 14:48
Ursprungligen av IngoX:

Apples egna AirPort Extreme kort för PCI-E verkar innehålla antingen ett Atheros AR5008 eller Broadcom BCM4321 chipset. Så det finns goda möjligheter att detta kort är kompatibelt med OSX (enligt lite sökning på Google - tack alla hackintoshare!)

Stort tack för hjälpen. Då kör vi en liten chansning så kan jag rapportera tillbaka här när jag testat med mitt kort.

Hur gick det med chansningen?

1
Bevaka tråden