Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone uppkoppling m Bluetooth måste alltid konfigureras

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-01-04 11:17

Jag har stor nytta av att kunna koppla upp mig via min iPhone. Använder både USB och blåtandsuppkoppling.

Men...

... vet nån varför jag varje gång jag kopplar upp mig via blåtand måste "konfigurera enheten"? Det funkar aldrig att bara "koppla upp nätverket" via menyn.

USB-biten funkar ju klockrent men då kan jag å andra sidan inte ringa samtidigt, vilket funkar med blåtandsuppkopplingen.

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-08 00:19

Menar du på datorn?

Har inte testat via bluetooth, men kan testa.. Lär dra grymt mkt batteri iaf

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-01-08 02:27

För mig funkar det att ringa och vara uppkopplad med USB-sladd samtidigt.

Ursprungligen av onnyt:

Jepp, samma här.

• Medlem
  • Skövde
  • 2010-01-08 15:24
Ursprungligen av onnyt:

Gjorde ni nått speciellt för detta? Jag kan inte surfa samtidigt som jag pratar med någon

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-01-08 15:45

Ingenting. Fungerade "out of the box" utan några inställningar. Jag har Telenor och vad jag vet har de olika operatörerna vissa skillnader på vad man kan och inte kan göra.

Ursprungligen av onnyt:

Ingenting. Fungerade "out of the box" utan några inställningar. Jag har Telenor och vad jag vet har de olika operatörerna vissa skillnader på vad man kan och inte kan göra.

Har Telenor jag med och har inte gjort några inställningar för att få det att fungera.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-08 22:43

Det är väl så att det funkar bara om man är uppkopplad med 3G? GPRS kopplar väl ner dataförbindelsen när det kommer ett telefonsamtal har jag för mej.

• Medlem
  • Skövde
  • 2010-01-09 12:56

Jag sitter med Telia, och vad jag ser så har den konstant 3g-uppkoppling, men det funkar inte ändå

1
Bevaka tråden