Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick just en text över hela skärmen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-04 21:45

Satt och gjorde inget när skärmen på min iPhone 3GS helt plötsligt mörkades ut lite och så stod texten "Hej du. Här sitter jag och SMSar" och det enda som fanns att trycka på var en grön text det stod "Dismiss" på (kör Engelska som språk.
Det är inte samma som när man skickar meddelande via MobileMe heller, samt telefonen är inte jailbreakad eller något sådant. Det enda jag kan tänka mig som orsakar detta är något installerat program (allt installerat via iTunes givetvis).

Någon annan som upplevt samma sak?
(Vill minnas att det funnits någon liknande tråd, men hittade inget när jag sökte :/ )

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-04 21:54

Det låter som du fått ett Flash SMS, dom visas direkt på skärmen utan att passera "inkorgen".

• Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-04 21:55

Ok, vad innebär ett Flash SMS? (skall surfa på det med).

Ursprungligen av Mija:

Det låter som du fått ett Flash SMS, dom visas direkt på skärmen utan att passera "inkorgen".

EDIT: Hittade lite info om detta. Vad jag förstod så kan det skickas från hackade (ursäkta uttrycket) iPhones samt Symbiantelefoner. Verkar inte vara något skadligt/farligt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-04 23:20

Det finns en app i AppStore (minst en) som heter Flash SMS. Kostar 7 kr, och man kan skicka 10 st flashSMS, sedan måste man köpa till flera "credits".

• Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-05 00:01

Tackar er för all info

• Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-13 13:42

Problemet är löst. Komiskt nog är det min mor som stått för dessa "flash sms" xD
Hon skaffade sig nyligen en ny Nokiamobil och det är när hon skickar "snabbmeddelanden" från den till mig (skall vara SMS) så blir det flash sms på min iPhone.
Vi skall eventuellt ha lite felsökning i afton för att se varför så blir fallet då hon sig veterligen skall skicka just SMS.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-12-10 23:28

Märkligt "meddelande"

Något mycket märkligt hände just med min iPhone 4 och jag vet inte ens vad jag ska googla på för att få veta på vad det var så vänder mig hit. iPhonen vibrerade till som att jag fått ett meddelande men när jag tittar på den så är skärmen svart, mitt på är vit text där det står "hej (mitt namn)" och nertill är en grön knapp där det bara står 'avfärda'. Det fungerade inte att trycka på hemknappen eller nått annat utom 'avfärda'. Det har inte kommit nått sms eller iMessage i inkorgen. Har inte varit med om det innan och är sjukt nyfiken på vad som egentligen hände. Någon som kan hjälpa mig?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-12-11 09:56

Då skall vi se om jag fattat saken rätt:
Antingen kommer detta "flash-sms" från en jailbreakad iPhone eller från en symbian telefon. Nokias namn på dessa meddelanden är tydligen "snabbmeddelande" och är i praktiken ett sms som INTE hamnar i inkorgen utan enbart visas som ett meddelande på skärmen och inte lämnar något spår efter sig i form av avsändarid (telefonnummer).

Skulle ju kunna skrämma vem som helst!

Detta är hur skärmen ser ut på iPhone: skärmbild
mer kan du läsa här: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/270876-meddelande-fran-apple-ang-jailbreak.html

Slog ihop två trådar om samma sak.

/Mod

1
Bevaka tråden