Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nära döden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God darn.. Redovisning av dagen.

1. Går till systemet vid nortull, något försenad vid 18:30 ca..
2. Står i kassan och ska handla
3. 2 maskerade män varav en har ett avsågat hagelgevär och den andra pistol kommer in

4. NEEER PÅ MARKEN! INGA HJÄLTEDÅD NU!
5. Jag säger "men skitapa då" får titta in i ett tvåpipigt skjutvapen och blir tillsagd "HÅÅLL KÄFTEN"

6. Dom tar pengarna och drar därifrån, 1 minut efter kommer polisen.
7. Jag får skjuts av en polis till T-centralens system.
8. Nej jag är inte chockad. Har varit med om en del i mitt liv och blir inte chockad av något nästan. Dock så så kan jag känna att livet är kort... Och synd om personalen och dom som gjorde det.. Att göra så att någon hatar en p.g.a att man har gjort någon illa en är det värsta som kan hända.. Att dom inser någon gång i sitt liv att det dom har gjort inte är värt det.. Pengar betyder ingenting...

Out/C

• Oregistrerad
  • 2002-07-26 20:50

Jobbig dag...

Pengar betyder ingenting om man har dem, men om man inte har dem så betyder de mer än någon som har dem kan ana...

För dom betyder pengar ingenting heller för dom kan inte skjilja på vad dom igentligen äger och inte äger! Blir förbannad när jag hör sådant här. Inte nog med att dom skall sno andras pengar.....dom riskerar andras liv och det tycker jag är fasansfullt. Hoppas dom tar dom djävlarna!

Fy sjutton, det låter ju riktigt ruskigt. Jag skulle förmodligen skita knäck fortfarande, om jag hamnat i den situationen. Må väl, och ta det lungt därute!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-07-26 20:57

Ja, hoppas att de maskerade någon gång i sitt liv får uppleva att det inte är värt något att få sina pengar genom hot och stöld. Hoppas att de kan få liv som är betydelsefulla och där de kan känna sig värdefulla som människor och kunna vara stolta över sina handlingar. Tänk vad olika förutsättningar vi har.

Skönt att du lever Christopher, bra att ditt liv inte blev kort. Kramar från Eva

Jepps.. Har själv gjort en del dumma saker i mitt liv.. men har kommit till insikt.. Vad det än gäller.. Försök inte att hata.. Lägg energi på att älska.. Det är det jag hoppas på att både offrerna och rånarna kommer till insikt om någon dag...

1
Bevaka tråden