Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör jag för fel? Går inte att installera Windows!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-08 13:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag vet inte riktigt vad du menar med "sista combomodellen". Förtydliga gärna.

Men om "sista" betyder "senaste" MacBook, så finns den ju faktiskt med på listan som rhesus länkade till, och ska alltså fungera med 64-bitars Windows Vista.

Den modell som trådskaparen har, finns däremot inte med på den listan.

Och vi pratar inte om 64-bitars Windows 7, vi pratar om 64-bitars Vista. Det är möjligt att det inte är någon skillnad på vilken som går eller inte går att installera, men i det här fallet gäller det ju ändå Vista.

Så här ligger det till. Vista 64 fungerar på alla MB som har Core 2 Duo processor. Däremot tycker inte apple att man ska kunna installera deras drivrutiner om man inte har en av de maskiner som finns med på den lista jag postade tidigare, fråga mig inte varför, det kanske är något som inte riktigt funkar eller så vill de bara inte testa på gamla maskiner.

Hursomhelst så kan man installera Vista 64 på en sådan maskin och sedan installera Apples drivrutiner för trackpad mm manuellt, se tex den här länken: http://www.andrewgrant.org/2008/11/04/vista-64-bit-on-the-macbook-2008-solution.html

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag vet inte riktigt vad du menar med "sista combomodellen". Förtydliga gärna.
Men om "sista" betyder "senaste" MacBook, så finns den ju faktiskt med på listan som rhesus länkade till, och ska alltså fungera med 64-bitars Windows Vista.
Den modell som trådskaparen har, finns däremot inte med på den listan.
Och vi pratar inte om 64-bitars Windows 7, vi pratar om 64-bitars Vista. Det är möjligt att det inte är någon skillnad på vilken som går eller inte går att installera, men i det här fallet gäller det ju ändå Vista.

MacBook 2,1 GHz (Early 2008)
Min bärbara Mac finns heller inte med på listan från Apple. Trots detta fungerar det alldeles utmärkt att installera både Windows 7 och Windows Vista i dess 64-bitars version. Det enda problem som uppstår är när man ska installera drivrutinerna från Snow Leopard-skivan. Då måste programmet startas från CMD med en viss kommandorad. Det ska heller inte vara någon skillnad på Vista och 7:an i det här avseendet.
Slutsatsen är att det ska inte vara 64-bitars versionen av Vista som är problemet till varför han inte kan installera det på sin dator. Det är nog någonting annat som spökar.

Ska funka med extern USB-spelare, japp.

Bevaka tråden