Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

automatisk importering av bilder till olika prg beroende av kamera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 22:53

jag har 2st digital kameror, 1st Nikon D300 som jag bara fotar i raw med och en Panasonic LX3 som jag nästan uteslutande fotar i jpg med. Nu undrar jag om det går att få Snow Leopard / iPhoto 09 / Lightroom 2.6 att känna av när jag kopplar in min Nikon kamera att då ska den starta Lightroom och köra igång importeringen av bilder och när jag kopplar in LX3:an så ska den starta iPhoto för importering av bilder?

eller är det helt omöjligt?

• Medlem
  • 2010-01-07 22:57

Lightroom vet jag inget om, men med Carbon Copy Cloner kan du aktivera en del filöverföring beroende på vilket lagringsmedium som ansluts. Då kan du koppla arbetsflöden till bevakade mappar om du tycker att det är för jobbigt att bygga flöden i tex Automator som gör olika saker beroende på vilket kort du ansluter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-08 00:40

Covent,

Visst gör det det...!!

Kolla in:

Cameras

-"Do you have multiple cameras? Do you spend time quitting iPhoto every time you connect your iPhone? Wish you could have your DSLR open Aperture and have iPhoto launch when you connect your point-and-shoot camera? If so, Cameras is the solution you've been waiting for!"

-Torkel

Skrivet, klippt å klistrat från min iPhone... Puh!

Senast redigerat 2010-01-08 10:54
1
Bevaka tråden