Ja, men... Ska se om jag får ihop det här, vi hade just en diskussion om den västerländska civiliationen och problemet med att vi tror oss vara utom all misstanke. Jag har svårt att komma på något företag som har uppenbar smak, men så har jag också en rätt udda uppfattning om vad som är rimligt.
Och nästan allting som vi räknar till "vår kultur" är ett hopkok av anglosaxisk-germanska påhitt från de senaste två hundra åren.
De allra flesta av oss söker allra oftast en snabb lösning som är "tillräckligt bra".
Det händer sällan att vi vägrar nöja oss med vad som är tänkbart inom hittillsvarande ramar. Bland annat eftersom det är så oerhört svårt att föreställa sig något bortom våra samlade erfarenheter. Som domineras av TV 4, Bonnierkoncernen och familjen Wahlgren.
Apple gör egentligen inga utomjordiskt vrickade trolleritrick, de bara tänker: "Hur skulle det vara om allt inte redan såg ut och fungerade som det gör?" För variationerna är små och sällsynta.
Det där huset var inte direkt nordiskt ljus 00-talsfunkis, men frågan om det var smaklöst försvinner bakom min stumma beundran inför den vanvettiga ihärdighet som skapat ett timmermonster utan ursprung, utan rimlighet, svårstädat och helt befriat från sinne för proportioner.
Kort sagt; du har rätt, men är det viktigt?