Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3GS svarar inte alls!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har fått panik!
Jag satt precis och kollade ett videoklipp på min relativt nya iphone och får helt plötsligt något annat att göra.
Jag pausar filmen och låser telefonen i filmläge. Nu när jag kommit tillbaka till min telefon som bara legat på bordet vägrar den svara på några kommandon över huvud taget. Jag får helt enkelt inget liv i den, precis som om det inte finns något batteri i den. jag hade ca 60% batteritid kvar när jag lämnade denna.
OK, tänkte jag, det är säkert bara batteriet som på något sätt inte fungerar och kopplar in laddaren i den, utan någon respons. Helt död.
Och nu till det skumma. Testade att ringa telefonen och se om jag fick något respons från den. Signalerna gick fram till telefonen genom den andra luren, precis som den vore på, medan min telefon inte gjorde något från sig.
Någon som hört om något liknande, eller någon som vet vad jag kan göra?

Tack på förhand!
Martin

Apple iPhone hard reset

If iPhone won’t turn on, or if the display freezes or doesn’t respond

* Press and hold the Home button below the screen for at least six seconds, until the application you were using quits.

* If that doesn’t work, turn iPhone off and turn it on again. Press and hold the Sleep/ Wake button on top of iPhone for a few seconds until a red slider appears, and then drag the slider. Then press and hold the Sleep/Wake button until the Apple logo appears.

* If that doesn’t work, reset iPhone. Press and hold both the Sleep/Wake button and the Home button for at least ten seconds, until the Apple logo appears.

måste tillägga med en fråga här. Jag använde min tele och sen dog den plötsligt. Går ej att ladda eller reseta.. testat allt ovan och olika sladdar samt olika datorer och usb laddare.. inte ett skit händer nån som har någon ide?

Fick du din tele att funka iMaartin????

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 22:22
Ursprungligen av sectcrew:

måste tillägga med en fråga här. Jag använde min tele och sen dog den plötsligt. Går ej att ladda eller reseta.. testat allt ovan och olika sladdar samt olika datorer och usb laddare.. inte ett skit händer nån som har någon ide?

Fick du din tele att funka iMaartin????

Lämna in den.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-03-01 00:25

Detta hände nyss med min iPhone 3G (drygt året gammal) hade säkert 80% laddning och när jag skulle ta telefonen var den helt död, Jag hade den senaste 3.1.3 min är olåst från fabrik så jag hade inget jailbreak, men jag har bytt skärmen. men den har nu startat upp efter jag tryckt sleep och home knappen i 10 sek. och Apple logan syns men sen händer det inget mer. den kommer inte till iTunes.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-03-01 00:47

Jag tror jag har löst mitt problem fick ställa telefonen i återställningsläge när jag gjorde en hard reset med telefonen kopplat till iTunes och sen därefter släppte sleep men höll kvar home knappen så kom det en bild med att man ska koppla telefonen till iTunes.

Och där i iTunes kom min iPhone fram och verkar återställas.

1
Bevaka tråden