Hej,
Jag skaffade en ny Time Capsule för några veckor sedan för att dra nytta av de dubbla antennerna (har flera iPhones och ngn slö skrivare i det trådlösa nätverket). Jag har den nya Time Capsulen som basstation och som time machine hård disk åt min huvuddator. Min gamla Time Capsule används för att utöka nätverket, dess hårddisk är numer lagringsplats för filmer som spelas upp via en Mac Mini vid TVn. Utöver detta har jag en Airport Express (N) för att utöka nätet. Mitt problem är att efter en kort tids användande så faller hastigheten i nätet och blir mördande långsam. Som exempel så tog det igår tre timmar att flytta en film på 1.3 GB från min dator till min gamla Time Capsule. Efter att ha startat om båda Time Capsules så sjunker tiden till ca 5-6 minuter, men efter att ha flyttat några filmer så sackar nätverket ner igen. Jag har ingen större lust att släppa de dubbla antennerna, men att starta om nätverket nu och då känns PC.
Ngn som känner igen detta och vet svaret på mitt problem? Mycket tacksam för svar.
mvh
Mats