Tack för tipset med att återställa macen. Jag gjorde det enligt instruktioner (förutom vänta en natt med batteriet utan liten stund bara) och fick lite hopp då startbilden var i färg strax innan start. Tyvärr återgick den till svartvitt vid start. Allt är i svartvitt.
Det här med pekaren är att när jag placerar den över t ex en textlänk så blir det ett rektangulärt fält med streck och korn.
hmm Har inte personligen upplevt detta fel. Kanske någon annan här på forumet har.
Kan ju i och för sig vara ett värmerelaterat problem. dvs överhettning av något slag. Jag har i många fall av äldre Powerbook G4 titaniums fixat lite konstigheter med vanlig kylpasta på grafikkretsen på moderkortet, efter att ha plockat isär burken, och då sluppit moderkortsbyte. Var vissa modeller som gick sig för varma.
Vill inte måla f.n på väggen men det låter då tyvärr som något slags moderkortsfel i grafikkretsen på din bärbara.
Men avvakta några dagar och switcha ram-minnena om du kan. Pröva helt enkelt med några andra ram moduler om du har möjlighet.
Formatera om hårddisken och nyinstallera om systemet.
Har du kört Apple Hardware Test ? Resultat ?
hmmm kan ju vara något enkelt fel men jag kommer inte på något. Kanske hårddisken spökar men inte så troligt. Men värt att undersöka.