Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man söka via mobila Google i iPhone Safari?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-01-10 20:29

När jag söker via sökfältet i Safari är resultaten som listas inte anpassade för iPhone, alltså den fulla versionen av google.se visas.

Finns det något sätt göra så att resultaten visas i den mobila varianten (google.se/m) istället? Är det ingen mer än jag som stör sig på detta?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-10 20:48

Om du ändrar Regionsformat under Inställningar, Allmänt, Internationellt till USA så blir det rätt i Safari. Google har inte gjort någon svensk mobilsida och då får man den vanliga sidan serverad.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-01-11 10:26

Tack för infon! Men när jag ändrar till amerikanskt format tas jag ju till den mobila varianten av google.se, helt på svenska. Det är ju denna man borde komma till då man söker.

Hittade detta: iPhone Safari Search won't redirect to Google Mobile - Google Mobile Help

Så det verkar som det är något google måste aktivera i deras ände.

Nu verkar den ge sökresultaten i mobileversionen. Nice.

Om man nu vill ha den klassiska google-versionen, hur gör man då? Helt plötsligt byter den tillbaka fast jag har bytt hela tiden..Har aldrig haft problem med detta innan.

1
Bevaka tråden