Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nästa iPhone (G4)?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-11 19:57

Finns kanske trådar, jag har sökt men inte funnit

Jag undrar när nästa iPhone kommer att komma ut på marknaden, eller är det bara rykten?
Vad kan den ha för nya saker i sig?
Vad kan den komma att kosta?
När lanseras den?
osv?

Är tacksam för all info

Senast redigerat 2010-01-12 20:28

Nästa iPhone-modell kommer i Juli! (är min gissning)

Då byter jag från min 3G. Den nya har HD-video (åtminstone AVCHD Lite [720p]). Inte för att det är något att ha i videoproduktion generellt, men det kan ju hända att man fångar något unikt och då är det hyfsat upplöst och framför allt 16:9 - det går att sälja och det går att blanda in i annan produktion.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 21:16
Ursprungligen av iOsny:

Finns kanske trådar, jag har sökt men inte funnit

Jag undrar när nästa iPhone kommer att komma ut på marknaden, eller är det bara rykten?
Vad kan den ha för nya saker i sig?
Vad kan den komma att kosta?
När lanseras den?
osv?

Är tacksam för all info

Fråga Steve, ingen vet något om den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-01-11 23:31

till sommaren är väl en ganska säker gissning iom. att alla de tidigare har släppts i juni/juli med ett års mellanrum... vem vet dock, kanske halar Steve upp en i januari och börjar sälja den direkt??

Om inte Apple är beredda att öppna upp för en friare användning av bluetooth och kommer med ett lightprogram specifikt för iPhone så får dom gärna släppa planerna på en ny iPhone.
Med ett lightprogram så menar jag ett som är snyggare, mindre krävande och som i stort sett ger möjligheten att helt stänga av olika funktioner som AppStore, Music Store etc. Utifrån eget tycke. Börjat bli lite trött på ett tungt och fult iTunes nu.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-01-12 08:04

Det finns ju två frågor i rubriken. Den ena handlar om när nästa iPhone kommer, och svaret på det är att den troligast kommer till sommaren.

Fråga två handlar om när en iPhone 4G kommer. Vad tror ni om det? Vad jag hört hittills så är det överhuvudtaget inte planerat att använda 4G-näten till annat än datatrafik, och ingen annan tillverkare har börjat susa om telefoner med 4G. Några modem har kommit men det är allt. Jag gissar att det tar ytterligare ett antal år.

Namnet 4g är ju jobbigt eftersom det både kan antyda nätet 4g och att det är 4e generationens iphone..

Tror inte den får stöd för 4g..

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-12 15:05

4G = Nätversion
G4 = Generation 4

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-12 20:29
Ursprungligen av kainen:

4G = Nätversion
G4 = Generation 4

Jag har ändrat nu, för det var "Generation 4" jag menade!
O:-)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-12 20:50
Ursprungligen av Leftrustle:

"The exclusive iPhone carrier in South Korea, who claims that the new iPhone will launch to large Korean corporate clients in April, with release to the general public occurring in June"

Dvs, juni för allmänheten..?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-13 07:02
Ursprungligen av iOsny:

"The exclusive iPhone carrier in South Korea, who claims that the new iPhone will launch to large Korean corporate clients in April, with release to the general public occurring in June"

Dvs, juni för allmänheten..?

Ett rykte, inte så troligt att den släpps innan WWDC.

iPhone brukas släppas i ny version 1 gång per år i JULI ..

Jag har gissat (varje år ) på att iPhone kommer få en framsides kamera och video chat (iChat Mobile) och i.o.m. att iPhone får Video Chat så släpps även iChat till Windows .. sedan så lär väll också photobooth komma till iPhone i.o.m framsiden kameran ... snabbare Wifi (802.11 n) lär vi nog också se ...

1
Bevaka tråden