Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det möjligt att installera om OS X utan att ta bort Windows?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt OS X (Snow Leopard) havirerade här om dagen. Datorn vägrade ansluta till internet och jag kunna inte hitta min AirPort Extreme via AirPort-verktygen så då tänkte jag att det kanske funkar om jag startar om AirPort och datorn. Men när jag startar om datorn och man kommer fram till "äpplet" så kommer det fram en mätare, den fylls aldrig men försvinner efter en minut ungefär. Då kommer den snurrande laddsymbolen upp men inget händer, har låtit den stått på en hel natt. Jag kommer alltså inte in i OS X längre.

Till problemet, Windows-partitionen fungerar fortfarande, finns det någon chans att installera om OS X utan att ta bort Windows?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-14 18:59

Det skall inte vara några problem, Windowspartitionen skall vara orörd av installationen. Om du inte aktivt går in och pillar på dem via disk utility i installeraren
Var bara noga med vart du väljer att installera osv så skall det gå bra.

Det låter bra, men hur ska man gå tillväga? Går det via Boot Camp i Windows? Eftersom jag inte kommer in i OS X så är det väl lite lurigare?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-01-14 19:42
Ursprungligen av Frankie:

Det låter bra, men hur ska man gå tillväga? Går det via Boot Camp i Windows? Eftersom jag inte kommer in i OS X så är det väl lite lurigare?

Du borde komma in genom installationskivan som följde med datorn?

1
Bevaka tråden