Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela in röstbrevlådan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något liknande WireTap eller Audio Hijack för iPhone?
Skulle vilja spara röstbrevlådemeddelanden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-17 19:28

Telefon-applikationen går inte att styra över från andra appar. Vi får bara hoppas Apple tar med din önskan i nästa uppdatering.

Detta är ju egentligen samma sak som att kunna spela in pågående samtal. Många efterlyser denna funktion. Jag hoppas dom fixar det framöver.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-18 10:12
Ursprungligen av Zimmerman:

Detta är ju egentligen samma sak som att kunna spela in pågående samtal. Många efterlyser denna funktion. Jag hoppas dom fixar det framöver.

Det finns en drös olika program via Cydia (eller annan lämplig APT-klient) som lovar just detta. Kruxet är dock att jag tror att i princip samtliga tvingar dig att ringa via en proxy, som bara av en händelse råkar vara ett jäääättedyrt betalsamtal.

Jag har svårt att tro att de skulle implementera en officiell funktion för detta då det antagligen hamnar på kant med integritetslagstiftning i vissa länder.

WireTap Studio som röstbrevlåda

Tack för svaren – då får jag väl ta omvägen via datorn!

Jag har löst det tillsvidare med min dators hjälp:

Jag ansluter iPhonens "hörlursuttag" med datorns "Line In"
I WireTap väljer jag Line In och trycker på record och startar Röstbrelådan och vips spelas den in
Måste ha på medhörning för att höra meddelandet. Lyssnar jag via iPhonens högtalare kommer ingen signal till datorn = ingen inspelning.

Och det duger för mig. Ibland får man ju meddelanden man bara måste spara !

Och WireTap är i öv också en pärla!
Jag valde WireTap efter oändligt velande framför Audie Hijack Pro – pga av WireTap spelar in direkt utan massa konstiga val och omstarter.

1
Bevaka tråden