Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sheriffen börjar bli kändis, först tv3 och nu aftonbladet
Trots att flygning är ett av mina största intressen så anser jag att flyga (som passagerare) är en plågsam upplevelse. Detta beror förmodligen på att jag inte får dricka champagne med mrs Osbourne utan allt som oftast tvingas sitta inklämd i en trång stol mellan två viktväktare och dricka kvalmig juice...
Konstigt nog stör jag mig inte alls på att sitta fastspänd i en trång stol i en kall bullrig kupé timmar i sträck utan mat eller dryck så länge jag själv får hålla i spakarna (eller åtminstone programmera autptopiloten). Jag tror tom att jag kan slänga in en viktväktare eller två om de betalar timpriset åt mig
Har aldrig förstått det här, varför säger folk att de totalvägrar flygplan? Flyg står för en så minimal del av världens utsläpp att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om vi alla hade slutat flyga. Tyndall centrat i England räknade ut att om alla slutar flyga idag så innebär det att vi når målen satta i Kyoto protokollet två dagar tidigare än om vi fortsätter flyga som vanligt. Dock följs det av en ekonomisk katastrof eftersom en gigantisk industri med ett par miljoner jobb (och ett oräkneligt antal längre ner i kedjan) hade försvunnit och vi hade fått ändra vår livsstil rätt ordenligt. Är det värt det?
Har aldrig förstått det här, varför säger folk att de totalvägrar flygplan? Flyg står för en så minimal del av världens utsläpp att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om vi alla hade slutat flyga. Tyndall centrat i England räknade ut att om alla slutar flyga idag så innebär det att vi når målen satta i Kyoto protokollet två dagar tidigare än om vi fortsätter flyga som vanligt. Dock följs det av en ekonomisk katastrof eftersom en gigantisk industri med ett par miljoner jobb (och ett oräkneligt antal längre ner i kedjan) hade försvunnit och vi hade fått ändra vår livsstil rätt ordenligt. Är det värt det?
På den höjden vanliga kommerciella plan flyger är det inget problem, annars hade piloter legat riktigt illa till (de flyger mycket mer än 61 gånger på ett år!). Däremot var Concorde piloterna tvugna att hålla koll på det eftersom den flög ett par kilometer högre upp där atmosfären är tunnare. Det var iofs ändå inget större problem, tror de räknade ut att man var tvungen att vara ombord på varje Concorde flygning under ett år för att ens närma sig den tillåtna gränsen.