Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appstore program fungerar inte efter restore!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 20:13

Hej!
Kör 3.1.2 på min 3gs... efter en restore och återställning fungerar inte program från app store. När jag startar dem så avslutas det direkt... Detta har jag testat:

Restore 2 ggr.
Laddat hem program och tagit bort och sedan laddat hem dem igen.
Startat om..

Har nån någon ide hur jag kan lösa detta?

Har sökt lite på forumet, men allt jag hittar är väldigt gammalt därav denna nya tråd.

Tacksam för svar..

Har du gjort restore utan att lägga tillbaka en backup? Om inte, gör det.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 20:44

Det är det enda jag inte testat än... just pga att jag inte vill förlora sms/mms... Är det här den enda lösningen?

Ursprungligen av Nibo:

Det är det enda jag inte testat än... just pga att jag inte vill förlora sms/mms... Är det här den enda lösningen?

Troligtvis, ja. Har själv varit med om det för en tid sen.
Om du har jailbreakat den kan du göra backup på SMS/MMS och lägga tillbaka det efter en ren restore.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 20:48

ahh ok låter bra! får väl googla fram hur man gör det...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 21:10

Ahh grymt!

men du, det jag undrar över är att guiden säger att man bara ska kopiera sms.db...

men det finns ju sms-legacy.db oxå sen finns det en map som heter parts... kan det vara så att mms infon ligger i de filerna och mapen?

Du kopierar allt i den katalogen, inte bara sms.db
Bilder från mms osv ligger i parts.

Så kopiera allt.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 21:17

Perfekt! har backupat allt nu så snart ska jag testa en återställning och ställa in telefonen som en ny... Hoppas det löser sig... Tack för hjälpen!

Ursprungligen av Nibo:

Perfekt! har backupat allt nu så snart ska jag testa en återställning och ställa in telefonen som en ny... Hoppas det löser sig... Tack för hjälpen!

Yep, det kommer att lösa problemet!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 23:12

Jepp det fungerade, tack så mycket för hjälpen!

fast varför jag började med återställning igen var för att jag skule försöka få push notifications att fungera genom att först aktivera telefonen med ett riktigt simkort och sedan jailbreaka... men det löste sig inte

Har du koll på det oxå?

Det har jag lite sämre koll på tyvärr då jag kör med en upplåst 3Gs från italien så inga problem för mig med det. Men kika i någon utav push-trådarna så står det nog. Du behöver generera ett unikt id för just din telefon , finns att köpa men går också att göra själv gratis.

Kolla här så bör det vara svaret: Push Notifications, for all with problems, here is the solution!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-19 23:43

oj det där var avancerat... är inte riktigt med på noterna där inte
får kolla på det där senare...

How to create a unique certificate for your iPhone for Push Notification - Hackint0sh

tack för infon anyway!

Ursprungligen av Nibo:

oj det där var avancerat... är inte riktigt med på noterna där inte
får kolla på det där senare...

How to create a unique certificate for your iPhone for Push Notification - Hackint0sh

tack för infon anyway!

Precis, det är det där man måste göra om man inte köper det om man har en hacktivated telefon.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-20 01:04

hehe jag köpte det, fungerar utmärkt!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-27 18:31

Hanterar/innehåller en backup av iPhone Apps möjligtvis även specifika inställningar som man har gjort i programmen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 20:47
Ursprungligen av lensv:

Hanterar/innehåller en backup av iPhone Apps möjligtvis även specifika inställningar som man har gjort i programmen?

Om du menar en säkerhetskopia i iTunes så ja.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-28 13:05
Ursprungligen av zappee:

Om du menar en säkerhetskopia i iTunes så ja.

Finns det något annat sätt (som är supporterat av Apple)?

Jag antar att samma sak gäller vid synkronisering i iTunes, dvs. att inställningarna bibehålls? Fast det här kan man väl iofs. inte använda som säkerhetskopia, då det som har tagits bort på den ena enheten automatiskt även ryker på den andra...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-03 08:04

Hur fungerar det om man skulle byta telefon. Går det att återställa en säkerhetskopia från en tidigare lur (samma modell) till den nya?

Betr. synkronisering så är det väl datorn som är "bestämmande" i vanlig ordning, eller?

Ursprungligen av lensv:

Hur fungerar det om man skulle byta telefon. Går det att återställa en säkerhetskopia från en tidigare lur (samma modell) till den nya?

Betr. synkronisering så är det väl datorn som är "bestämmande" i vanlig ordning, eller?

Det går fint.

1
Bevaka tråden