Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

seg papperskorg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-24 18:55

Bakgrundshistoria:
MacBook Pro 17" (2.1)
för ca två veckor sedan installerade jag Snow Leopard, men har sedan dess stängt av och startat om datorn några gånger.
För någon dag sedan uppdaterade jag Coda <--- misstänker att gamla versionen ligger i papperskorgen.
Jag upptäckte nyligen att utrymmet på HDD var bara 6 Gb tillgängligt, så jag har slängt ett litet antal men stor mängd filer.

Detta är visserligen tre lite "extrema" saker som skett, men i allmänhet använt min dator som jag alltid gjort, men så helt plötsligt idag när jag skulle tömma papperskorgen så står det att det låg över 3000 filer i den, och det tas bara bort en fil var femte sekund typ... det går alltså ordentligt segt.

Hur kommer detta sig!?
I vanliga fall så brukar det ju bara säga swosh så är den tom inom 2-15 sekunder... och jag minns att detta även inte är första gången detta sker, om än aldrig varit den gigantiska mängden filer (vilka filer är det tro? vart kommer alla ifrån? hehe)

Beror det på att HDD har lite utrymme ledigt!? (är ju större mängd ledigt jag vill skapa just genom att slänga filer och tömma papperskorgen...)
har installationen av Snow Leopard med det hela att göra tro?
Kan det vara Coda-programmet? (har svagt minne av att det var/är likadant när Adium uppdateras och den gamla versionen hamnar i papperskorgen, det tar en evighet att tömma den då också)

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-26 12:30

Ingen som haft detta problemet!?

Jag har numera 25Gb ledigt på HDD, men fortfarande över 900 filer kvar i papperskorgen (men kollar jag i den så det bara 7 objekt...) och numera tar det flera minuter för varje enskild fil att försvinna.

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 12:38

Det är inte så att du uppgraderat och lagt mappen "Previous Systems" i papperskorgen?
Det kan ta en evighet att tömma den då.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-26 14:06

startade om datorn nyligen, helt plötsligt är det 3000 filer igen (var "bara" 980 st innan omstarten)
Förutom några simpla filer så är det mappen "Recovered files" och programmet "Coda" som ligger i papperskorgen.

(i mappen "Recovered files" ligger bara en fil på 24K (/var/tmp/tmp.1.M7BC1k1185642)

Vettifasen alltså... enda man kan göra verkar vara att låta datorn tömma papperkorgen över en natt eller två... men det är ju irriterande som fan, för temperaturen hamnar fort på 75-95 grader och fläktarna blåser på i 6000 RPM...

1
Bevaka tråden