Bakgrundshistoria:
MacBook Pro 17" (2.1)
för ca två veckor sedan installerade jag Snow Leopard, men har sedan dess stängt av och startat om datorn några gånger.
För någon dag sedan uppdaterade jag Coda <--- misstänker att gamla versionen ligger i papperskorgen.
Jag upptäckte nyligen att utrymmet på HDD var bara 6 Gb tillgängligt, så jag har slängt ett litet antal men stor mängd filer.
Detta är visserligen tre lite "extrema" saker som skett, men i allmänhet använt min dator som jag alltid gjort, men så helt plötsligt idag när jag skulle tömma papperskorgen så står det att det låg över 3000 filer i den, och det tas bara bort en fil var femte sekund typ... det går alltså ordentligt segt.
Hur kommer detta sig!?
I vanliga fall så brukar det ju bara säga swosh så är den tom inom 2-15 sekunder... och jag minns att detta även inte är första gången detta sker, om än aldrig varit den gigantiska mängden filer (vilka filer är det tro? vart kommer alla ifrån? hehe)
Beror det på att HDD har lite utrymme ledigt!? (är ju större mängd ledigt jag vill skapa just genom att slänga filer och tömma papperskorgen...)
har installationen av Snow Leopard med det hela att göra tro?
Kan det vara Coda-programmet? (har svagt minne av att det var/är likadant när Adium uppdateras och den gamla versionen hamnar i papperskorgen, det tar en evighet att tömma den då också)