Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlyser en Tradera-app

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-26 21:57

Visst borde det finnas?

Kanske någon som håller på med en redan eller någon som vet - det finns ju en för ebay redan så det borde ju inte vara så svårt???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-26 22:30

Skulle inte tro det, Tradera erbjuder väl inte ens RSS?

Det finns nåt sömnigt Api men tror inte någon använder det...

Gör som jag, skit i Tradera och gå på ebay.co.uk

det bor fler folk i London än vad det bor i hela Sverige.
grymt mkt störra marknad, roligare och rappare.
Dessutom finns det en App ...

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 23:48
Ursprungligen av Goflorp:

Eller varför inte bara eBays internationella marknad ? Hitta låga priser på bilar, kläder, smycken, datorer, sportartiklar, varor för hemmet och mycket mer

Det beror väl på vad man letar efter. Ebay.co.uk är bra för skor, men vill man t.ex. ha en ny nyckelharpa, porslin från Uppsala-Ekeby eller böcker på svenska är Tradera bättre. Ebay.de har annars länge varit min favorit med ett enormt utbud. Men nu börjar ebay.co.uk bli mer intressant med ett förhållandevis billigt pund och samtidigt dyr euro.

Har tidigare köpt mycket musikprylar på ebay.com från USA. Ibland åker man på tull och moms, men inte alltid.

Finns nu till Android, även jag hoppas på att det kommer en iPhone-version!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-28 10:48

Nu är den här!

Nu finns det äntligen en iPhone-app för Tradera. Den heter "Köp & Sälj på Tradera"

Direktlänk: Köp & Sälj på Tradera for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

sagt det hundra ggr.

ebay.co.uk = inom EU, inget tillkommer (eller ebay.de)
ebay.com = USA = en sur UPS-gubbe skall ha tull, moms och "Expeditionsavgift"

Sabbar varje affär fett...

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 08:06

sagt det hundra ggr.

ebay.co.uk = inom EU, inget tillkommer (eller ebay.de)
ebay.com = USA = en sur UPS-gubbe skall ha tull, moms och "Expeditionsavgift"

Sabbar varje affär fett...

På global säljer/köper du iofs från HELA världen, inkl EU-länder.

Ursprungligen av zappee:

På global säljer/köper du iofs från HELA världen, inkl EU-länder.

Ja, men så fort du går utanför Eu är du rökt.
eBay.co.uk är precis lagom, med rätt inställningar kan man få in .de under samma.
man kan dessutom kryssa i "hela EU", men jag litar inte på Italien, där är bedrägerierna i topp....
England och tyskland är bra så, gott om marknad, aldrig saknat ngt och man kan föra samtal med de man gör affärer med...

Har beställt en hel del både från Hong Kong och USA. Håller man sig till småsummor brukar det inte bli några extra kostnader.

• Administratör
  • Lund
  • 2010-05-28 12:02

Sweet,
men har det inte kommit ett svensk ebay eller är det tradera?

Det har jag väntat på, men kommer man inte åt sin Minneslista så har jag tyvärr mindre användning för den. Också trist att den kostar pengar, men det är kanske inte en officiell Tradera-app?

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-28 13:35

jobbigt att man måste logga in hela tiden.

Ursprungligen av what:

jobbigt att man måste logga in hela tiden.

Det också? Då går den nog bort så länge. Surt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 10:58

Jag tänkte köpa appen men insåg att det inte är Tradera som ligger bakom - med den våg av kapade konton vi sett, vågar ni verkligen dela med er av era inloggningsuppgifter till en okänd?

• Medlem
  • 2010-05-31 11:14
Ursprungligen av FreddeB:

Jag tänkte köpa appen men insåg att det inte är Tradera som ligger bakom - med den våg av kapade konton vi sett, vågar ni verkligen dela med er av era inloggningsuppgifter till en okänd?

hmm.. men det står ju "Skapad för Tradera" både i appen och på programmets webbsida Jsfssn

Fick bilden av att den var "beställd" om man kan säga så, av Tradera?
Nu känner jag mig lite lättlurad;)

Ursprungligen av Spata:

hmm.. men det står ju "Skapad för Tradera" både i appen och på programmets webbsida Jsfssn

Fick bilden av att den var "beställd" om man kan säga så, av Tradera?
Nu känner jag mig lite lättlurad;)

Precis som FreddeB får jag uppfattningen att Tradera INTE har med appen att göra.

• Medlem
  • 2010-05-31 12:16
Ursprungligen av Capeman:

Precis som FreddeB får jag uppfattningen att Tradera INTE har med appen att göra.

Ja ,det är nog sant. Man tycker att det skulle finnas mer reklam för appen på Traderas hemsida ifall den var officiell.
Får hoppas att inte utvecklaren fipplar med mina inloggningsuppgifter;)

Utvecklaren ifråga verkar vara ett enmansföretag.

Siten är tunnsådd på uppgifter om annat än de tre program han utvecklat.

Jsfssn

I och med att Appen är godkänd av Appstore/Apple så kan man ju lita på den att den inte mailar dina inloggningsuppgifter till Azerbadjanska maffian. Men hur mkt resurser Appen har/får och hur mycket stöd den får, det är ju oklart.

• Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 15:41

Utvecklaren ifråga verkar vara ett enmansföretag.

Siten är tunnsådd på uppgifter om annat än de tre program han utvecklat.

Jsfssn

I och med att Appen är godkänd av Appstore/Apple så kan man ju lita på den att den inte mailar dina inloggningsuppgifter till Azerbadjanska maffian. Men hur mkt resurser Appen har/får och hur mycket stöd den får, det är ju oklart.

Kan man verkligen det?

Mängden trust i det här fallet står i omvänd rak proportion till hur paranoid man är...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 19:30

Mängden trust i det här fallet står i omvänd rak proportion till hur paranoid man är...

i juni firar jag 20 år på nätet och vet att det aldrig skadar att vara en gnutta paranoid

• Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 23:16
Ursprungligen av FreddeB:

i juni firar jag 20 år på nätet och vet att det aldrig skadar att vara en gnutta paranoid

med slogan "bara för att jag är paranoid betyder det inte att ingen är ute efter mig"

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-31 18:50

Ser att några här redan crosspostat till Traderas forum, Tradera.com - Läser ämne - Tradera App till iphone.

Tror nog det är lättare att kontakta Tradera via epost då deras forum inte är av högsta klass.

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-06-01 22:31

Kan bekräfta att appen inte är Traderas egen/officiella - vi har visserligen inte fattat något definitivt beslut i denna fråga men tanken med vårt API var ju att skapa förutsättningar för alla duktiga utvecklare att bygga sånt här.

Jag gissar också att det kan komma andra iPhoneappar framöver - vi har kontaktats av flera utvecklare som pysslar med detta och vi hoppas förstås att de kommer i hamn.

iPhone app

Kommer aldrig betala för en, det kostar redan att sälja. Och även vid osålt.

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-05-02 22:46

Bumpar denna för ni har väl inte missat att det nu finns en officiell app från Tradera?!

1
Bevaka tråden