Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som kör med tethered jailbreak på iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 11:24

Sedan jag sålde min 3G och skaffade en 3GS har jag kört utan jailbreak, eftersom tethered jailbreak verkar så omständigt.

Men nu funderar jag på att ändå jailbreaka.

Min fråga är. Hur omständigt är det egentligen att köra med tethered jailbreak? Givetvis kommer jag ju att försöka att inte stänga av telefonen. Men man vet ju aldrig - förmodligen kommer man ju tvingas till detta på ett eller annat sätt förr eller senare...

Så om telefonen stängs av. Vad är det då som gäller? Är det "bara" att koppla telefonen till datorn, köra ett program och sedan är det klart? Eller måste man installera om cydia och återställa från backup etc?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-27 14:54
Ursprungligen av kia2:

Sedan jag sålde min 3G och skaffade en 3GS har jag kört utan jailbreak, eftersom tethered jailbreak verkar så omständigt.

Men nu funderar jag på att ändå jailbreaka.

Min fråga är. Hur omständigt är det egentligen att köra med tethered jailbreak? Givetvis kommer jag ju att försöka att inte stänga av telefonen. Men man vet ju aldrig - förmodligen kommer man ju tvingas till detta på ett eller annat sätt förr eller senare...

Så om telefonen stängs av. Vad är det då som gäller? Är det "bara" att koppla telefonen till datorn, köra ett program och sedan är det klart? Eller måste man installera om cydia och återställa från backup etc?

Bara koppla in den till datorn och köra blackraln (om du nu väljer den), inget raderas.

Jag undrar vad som krävs för att använda program från cydia, så som cycorder o nes emulatorn...?

Ursprungligen av _pojke:

Jag undrar vad som krävs för att använda program från cydia, så som cycorder o nes emulatorn...?

Vad menar du? Självklart måste iPhonen var jailbreakad och sen är det bara installera och köra programmen.

ja har ju naturligtvis jailbreakat den, men när ja sen tankar ner program, så som nes emulator eller cycorder å försöker starta dem så stängs de omedelbart ned.. ?

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 12:23

_pojke ,varför kidnappar du denna tråden med frågor som inte berör TS fråga?

Dock så hänger jag på TS frågor och ställer följdfråga på svaren,

hur gör man med program som t.ex. SBSettings? När man måste starta om telefonen efter installation? Funkar det att installera på en Tethered JB?

Ursprungligen av Cokey:

_pojke ,varför kidnappar du denna tråden med frågor som inte berör TS fråga?

Dock så hänger jag på TS frågor och ställer följdfråga på svaren,

hur gör man med program som t.ex. SBSettings? När man måste starta om telefonen efter installation? Funkar det att installera på en Tethered JB?

rubriken lyder ju " Ni som kör med tethered jailbreak på iPhone 3GS " o d gör ju jag o behöver ju inte starta en helt ny tråd :?

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-02-03 13:15
Ursprungligen av _pojke:

rubriken lyder ju " Ni som kör med tethered jailbreak på iPhone 3GS " o d gör ju jag o behöver ju inte starta en helt ny tråd :?

Uh, jo. Jag vet inte om du varit på ett forum förut, men om någon skapar en tråd för att ställa en fråga så kan du inte bara komma och kapa den. Det är som om man har en diskussion i ett klassrum angående Caesar och så räcker du upp handen för att börja prata om när du var i England.

"Vadå, vi har historia och jag berättade en historia, what up?"

Skapa en egen tråd om ditt eget problem, eller ställ frågan i en allmän tråd och inte i en tråd där någon annan frågar något. Du kapar hans tråd om HANS fråga och får den att handla om DIN fråga och det är otrevligt.

Ontopic: Det är inte alls jobbigt, det är bara tillgången till en dator och en sladd som ställer till besvär. Om du har båda två tar det inte mer än 30 sekunder och ett enda musklick för att få igång telefonen igen. Det enda det gör är att ta den "över tröskeln", du blir inte av med någon information.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-07 20:37

ONT: Kör med tethrered jailbreak och det funkar utmärkt.
Det som jag märkt iochmed omstart är om batteriet håller på att ta slut och man inte har någon laddare så måste man sedan boota upp den med blackra1n när man laddat den.
Har aldrig behövt starta om den för något annat.
Enbart ett fåtal gånger då jag återställde nätverksinställningarna.
Kan säga att det fortfarande är värt det!

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-07 22:20
Ursprungligen av Faxi:

ONT: Kör med tethrered jailbreak och det funkar utmärkt.
Det som jag märkt iochmed omstart är om batteriet håller på att ta slut och man inte har någon laddare så måste man sedan boota upp den med blackra1n när man laddat den.
Har aldrig behövt starta om den för något annat.
Enbart ett fåtal gånger då jag återställde nätverksinställningarna.
Kan säga att det fortfarande är värt det!

Det är det som är tethered jailbreak

1
Bevaka tråden