Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone hittar inte datorer via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-28 14:33

Är det något känt problem med Bluetooth hos iMac (höst -08 och höst -09)? Jag har aktiverat BT + discoverable på två olika iMac nu och har sedan försökt koppla min iPhone till dem, men telefonen hittar inga nya enheter. Åt andra hållet går det dock bra. Det är väl ändå inte tänkt att det ska vara så?

Vad vill du överföra mellan iPhonen och datorn?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-28 14:58

Inte relevant... Jag vill veta om det ska vara så här (och i så fall varför)?

Ursprungligen av lensv:

Inte relevant... Jag vill veta om det ska vara så här (och i så fall varför)?

Visst relevant, i och med att det är just detta som iPhonen inte gör; snackar med något annat än bluetooth-headsets.

Det här visade sig vara en iPhone-fråga. Så jag har flyttat den från iMac-forumet, och har också ändrat trådens rubrik.

/Mod

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-28 20:53

Nog hittar min iPhone mer än bara headsets, bl.a. min bilstereo. Men ni menar alltså att den filtrerar bort enheter som datorer, andra telefoner etc. (ur listan över tillgängliga enheter)?

Ur iPhone user guide, s. 55:
"Bluetooth Devices
You can use iPhone with hands-free Bluetooth headsets and Bluetooth car kits.
iPhone also supports Bluetooth stereo headphone devices when using iPod."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 16:23

Nej det är inget känt problem.
Så svar på din fråga om du inte vill ha hjälp med att lösa ditt problem pga över relevans så ber jag någon moderator stänga den här tråden.

Troligtvis hittar iPhonen inte några andra enheter än headsets, iom att det såvitt jag vet är det enda man kan använda BT till i den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 17:22

iPhonen har aldrig kunnat skicka något via bluetooth till datorn som irrelogical säger så stödjer den endast headsets samt internetdelning.

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-28 22:09

Anledningen att den hittar din bilstereo är antagligen att din bilstereo stödjer headphones profilen via A2DP så att du kan streama musik via BT till din bilstereo. Med andra ord så är din bilstereo ett headset.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-29 08:08

Att jag frågade från början var bl.a. för att det går bra att parkoppla iPhone bakvägen, dvs. från datorn. Och det känns lite förvirrande...

Men det är alltså så att iPhone filtrerar bort enheter som datorer, andra telefoner etc. när den söker efter andra enheter?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-29 09:48
Ursprungligen av lensv:

Men det är alltså så att iPhone filtrerar bort enheter som datorer, andra telefoner etc. när den söker efter andra enheter?

Ja, det stämmer.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-29 09:56

Tack! Då är frågan besvarad...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:58

Om du vill skyffla filer så är tex den ypperliga "Airsharing" appen grym, eller dropbox kanske

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:59

eller evernote

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-12 15:23

Streamer 1.3

Jag har hörapparater från Oticon. De kan användas som headset till mobilen. Till en början fungerade detta utmärkt. Jag kunde både höra text och tal från iPhonen och ta emot samtal.
Men efter någon vecka lade iPhonen av. Nu hittar den varken streamern eller något annat från telefonen. När jag sätter på sökning hittar den ingenting, trots att mitt hus vimlar av Bluetooth- signaler.
Finns det något sätt att starta om telefonen från scratch för att se om den fungerar igen?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-12 19:27
Ursprungligen av folkeg:

När jag sätter på sökning hittar den ingenting, trots att mitt hus vimlar av Bluetooth- signaler.

Det är mjukvaran som bestämmer vilka typer/sorter av enheter som ska hittas (presenteras). Och det är bara Apple i en icke-jailbreakad iPhone som bestämmer det.

Ursprungligen av folkeg:

Finns det något sätt att starta om telefonen från scratch för att se om den fungerar igen?

iTunes->iPhone->Restore kanske? Eller en läsning i en manual från CD-skivan som följde med möjligen...

1
Bevaka tråden