Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att synka iPhone med MobileMe

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-29 11:56

Skaffade mig en Iphone 3GS igår, och vill synca den med mitt mobileme konto!
Jag har ställt in kontot och så, när jag loggar in på me.com så syncar den inte mina kontakter eller kalender tex, men Locate my phone funkar!

Någon som vet om jag gjort något fel?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-29 12:16

Har du ställt in synkning i mobileme-inställningarna i Systeminställningarna?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-29 13:03

Du får ursäkta min okunnighet, men vart gör jag det?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-29 13:58

Klicka på äpplet högst upp i vänstra hörnet, välj Systeminställningar, klicka sen på ikonen "MobileMe"
Välj sen "Synkronisering" och välj det som du önskar...
Lycka till

I övrigt kan jag meddela att jag haft problem med MobileMe de 2-3 senaste dagarna. Första idag har jag fått allt att funka igen. Tror det varit någon störning då inte Find My iPhone funkat.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-01-31 20:49

Även jag har stora problem nu. Trots att MobileMe-infon är ifylld i iPhonen synkar den inte alls längre. Dyker inte upp på me.com heller under Find My iPhone. Trodde först det berodde på att jag körde en Återställning, men felet är kvar trots att jag återskapade en gammal säkerhetskopia.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-24 22:33

Jag har problem med att få iPhonen att synka kalendern (iCal). Jag lade in en händelse i förmiddags iCal på iMac'en och den har inte dykt upp i iPhonen än. Är det fler som har det (eller liknande) problem? Kan man inte tvinga kalendern att synka med mobileme? Händelsen finns i båda mina Mac'ar samt på MobileMe.

Tillägg:

Alltså: push är aktiverat överallt inklusive kalender. Den verkar helt enkelt inte hämta ned förändringar från mobileme-"molnet" till iPhonen. I iTunes, under iphonen och "info" kan man ju få den att synka den "hårda vägen" via USB men den är nu inställd på att synkningen skall göras "over the air", som det står. Ingen annan som har de här push-problemen?

Senast redigerat 2010-02-24 22:50
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-25 10:22

Näh, men ett annat konstigt problem:
På min Mac hemma har jag prenumererat på Svenska Högtidsdagar (tror jag den heter). Synkar Macen mot Me.com.
På Me.com finns inte den kalendern, men prenumrerade kalendrar kanske inte synkar....
Min iPhone synkar jag mot MobileMe. På den finns kalendern. Men där ligger påsken en vecka senare än på Macen! Undrar hur det går till....

Ville inte kapa tråden, bara lite info

Ursprungligen av kenjon:

Näh, men ett annat konstigt problem:
På min Mac hemma har jag prenumererat på Svenska Högtidsdagar (tror jag den heter). Synkar Macen mot Me.com.
På Me.com finns inte den kalendern, men prenumrerade kalendrar kanske inte synkar....
Min iPhone synkar jag mot MobileMe. På den finns kalendern. Men där ligger påsken en vecka senare än på Macen! Undrar hur det går till....

Ville inte kapa tråden, bara lite info

Det är en av MobileMes brister. Kalendrar du prenumererar på dyker ej upp i webbgränssnittet, så det är inte "fel" hos dig i det avseendet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-25 20:20
Ursprungligen av Capeman:

Det är en av MobileMes brister. Kalendrar du prenumererar på dyker ej upp i webbgränssnittet, så det är inte "fel" hos dig i det avseendet.

Näh, det har jag läst här innan. Men är förbryllad av att påsken finns på fel vecka i iPhonen... svårt att veta när det blev så, jag har ju inte kollat efter påsken förrän nu.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-25 10:33

Vore intressant om någon visste om det gick att "be" iPhonen synka kalendern. När man lägger in något i kalendern på iPhonen, ser man att synkningen aktiveras. Det var så jag fick igång den igår så den i samband med att den "drog upp" den nya händelse jag lade in, också "drog ner" den händelse jag lagt in 15 timmar tidigare på iMac'en. Men jag skulle vilja dra igång den där synkningen manuellt på något sätt. Går det?

1
Bevaka tråden