Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös anslutning på Win7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-01-30 09:43

Jag har installerat Windows7 på min nya MacBook (10.6.2) mha bootcamp. Installation gick ua och allt fungera utom nätverksanslutningen. Hittar inget nätverkskort för trådlös anslutning. Vid visa nätverkskort hittar bara NVIDA nForce 10/100/1000 och Bluetooth. Ska det inte finnas något för trådlöst kort? Allt fungerar dock ua under Mac OS X.

Vad har jag gjort för fel och hur ska jag åtgärda det?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-30 12:13

Har du installerat Boot Camp mjukvaran i Windows? Finns en uppdaterad version 3.1 här:
Apple - Support - Downloads

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 19:36

jag installerade den där.. inte så mycket hände mer än att det stod att den la tll lite drivrutiner.
sen då?

Ursprungligen av martenj:

jag installerade den där.. inte så mycket hände mer än att det stod att den la tll lite drivrutiner.
sen då?

Koppla upp dig med kabel, till att börja med, och låt Windows Update installera drivrutiner.

Senast redigerat 2010-01-31 12:39
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-01-31 21:51

Fortfarande hittar varken jag eller datorn något trådlöstnätverkskort. Men det finns uppenbarligen ett sådant (AirPort ?) eftersom jag just nu kör trådlöst. Eller hittar inte windows AirPort eller kan inte använda det?

Ni andra som har Boot Camp. Hur många kort ser ni i enhetshanteraren och är något märkt trådlöst?

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-02-01 07:28

Nu är det fixar.
Avinstallerade allt och gjorde en nyinstallation av Bootcamp. Allt fungerade direkt. Undrar vad som gick fel vid första försöket??
Tack ni som försökte hjälpa mig.

Ursprungligen av 77janne:

Nu är det fixar.
Avinstallerade allt och gjorde en nyinstallation av Bootcamp..

Menar du att du gjorde en nyinstallation av Windows 7? Eller bara nyinstallation av Apples drivrutiner för "egna" hårdvaran från Bootcamp 3.1?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 20:09

jag avinstallerade windows 7. installerade på nytt. körde bootcamp från osx-skivan. men den säger ifrån. den säger att jag inte kan köra på den här maskinvarumodellen. men det stämmer ju inte.. enligt apple. 64bit-versionen på en macbook från late 2009.

Ursprungligen av martenj:

jag avinstallerade windows 7. installerade på nytt. körde bootcamp från osx-skivan. men den säger ifrån. den säger att jag inte kan köra på den här maskinvarumodellen. men det stämmer ju inte.. enligt apple. 64bit-versionen på en macbook från late 2009.

Så du kör 64-bitars Win 7?
Ja, om Windows funkar så sitter det uppenbarligen en CPU med stöd för AMD x86-64 i din dator. Då kan du dessutom köra Win XP virtuellt OM du har nån gammalt 16-bitars programvara som du absolut måste kunna köra.

Till skillnad mot OS X så finns det ju 64-bitars drivare till nästa all någorlunda modern hårdvara...så du kan adressera allt minne du har i din dator utan fusk (PAE)..

1
Bevaka tråden