Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur långt tid tar det att låsa upp hos Telia?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2010-01-30 19:58

Jag begärde upplåsning av min 3G hos telia eftersom jag har haft luren över ett år och ska sälja den. Det kostade 300 kr och Teliabutiken menade på att man bara behöver koppla in telefonen lite då och då med itunes igång (och internet förstås) så skulle upplåsningen ske efter några dagar.

Det har gått en vecka nu och jag har inte märkt att något hänt. Kan man se någonstans att det är klart eller ska jag testa med ett simkort från annan operatör? Det borde gå snabbt att fixa en upplåsning tycker jag...

Man måste återställa telefonen och sedan synka den igen, då kommer en text upp att telefonen är upplåst.
Så nu kör jag med Glocalnet kort i min iPhone

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-30 20:58

Jag har för mig att jag fick upp ett meddelande i iTunes när min telefon låstes upp. Kan komma ihåg fel dock. Testa med ett icke-Telia kort.

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-31 01:19
Ursprungligen av flygarn:

Jag begärde upplåsning av min 3G hos telia eftersom jag har haft luren över ett år och ska sälja den. Det kostade 300 kr och Teliabutiken menade på att man bara behöver koppla in telefonen lite då och då med itunes igång (och internet förstås) så skulle upplåsningen ske efter några dagar.

Det har gått en vecka nu och jag har inte märkt att något hänt. Kan man se någonstans att det är klart eller ska jag testa med ett simkort från annan operatör? Det borde gå snabbt att fixa en upplåsning tycker jag...

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/270397-fraga-telia.html

1
Bevaka tråden