Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har numera en 3GS så jag tänkte ge min gamla 2G till min syster.
Av någon anledning valde jag att göra en total återställning på den och något gick fel för ny så kommer den bara till Apple-loggan och visar en stillastående "laddningscirkel". Ibland verkar den starta om, skärmen blir svart, loggan dyker upp men kommer aldrig längre än så
Jag kan inte stänga av den, den dör först när strömmen tar slut. Kan inte komma till DFU läge och den dyker inte upp i iTunes.
Någon som har några tips eller var man eventuellt kan lämna in den (Stockholm) för att få den fixad?
Stäng av den helt (Power + Home) så den dör. Sen sätter du i USB sladden samtidigt som du trycker på Home. Då ska du få in den i DFU läge.
Gör sedan en återställning.
Att den plötsligt skulle sakna ngt vitalt är 'not possible'. Misslyckas du med DFU så är det bara att fortsätta till du lyckas. DFU kör en by-pass på operativet så oavsett vad du matat den med så skall det gå att få tillbaka den, ge alltså inte upp med DFU
Alternativet är att hålla ned Homeknappen samtidigt som du pluggar in den via USB till datorn, iTunesloggan dyker då upp på telefonen och iTunes meddelar att en telefonen behöver återställas. Sannolikheten för att du ska få tex 1600 Errors eller liknande med denna metod är dock betydligt större än när du börjar med att sätta den i DFU
jag står vid applelogon, snurr-laddningen står still. jag kan inte stänga av den, bara boota om via home/power. har tetat det ovan och det funkar ej.
har en jailbreakad iphone 2g, med os 3.0.
ska sälja den idag så jag är lite smått panikslagen nu....
jag står vid applelogon, snurr-laddningen står still. jag kan inte stänga av den, bara boota om via home/power. har tetat det ovan och det funkar ej.
har en jailbreakad iphone 2g, med os 3.0.
ska sälja den idag så jag är lite smått panikslagen nu....
Håll inne home + powerknappen tills displayen blinkar till, sen tänds applelogon igen och sen slocknar den ytterligare en gång. Då ska du släppa knapparna sen pröva som jag skrivit ovan.
Jag kunde göra som ovanstående, dvs den fick självdö för jag kunde inte stänga av den. Sedan drog jag igång iTunes och kopplade in iPhonen med Home knappe nedtryckt. Jag fick hålla i den säkert 5 minuter innan den vaknade och upptäcktes av iTunes. Sedan återställde jag den. Ska jailbreakade den igen men hann inte igår.
@FreddeB, Inverterad switcher? nej jag kör nog vidare med 3Gs:en och syrran får 2G:n
jag återtställde den med programvara 3.0.
men. det är jailbreakad. vet inte vad jag tänkte med.
nu är den återställd via iTunes och säger "no SIM card installed insert a vlid sim card with no pin lock to activate iphone". jag har inget sim-kort i. men hoppas att jag inte låst den nu och att det går att fixa....
Hade samma problem på min iPhone 4 efter att jag jailbreakat den och sedan försökte uppdatera till senaste firmware. Lyckades återställa via iTunes och installera en tidigare firmware som gick att jailbreaka. För er som stöter på detta kan jag rekommendera en tydlig instruktionsvideo som jag hittat på en site: video för iphone fastnat vid äpplet