Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag fick nu i veckan en ny iPhone 3G från Telenor. Tidigare hade jag en iPhone 2G. När jag jämför skärmarna på dessa så ser man direkt att skärmen på den nya telefonen har sämre svärta, bilder ser tråkigare ut. Två kompisar beställde iPhone samtidigt från Telenor och deras telefoner har också samma problem. Jämför jag med en lite äldre 3G eller 3GS så har dessa inte detta problemet.
Någon annan som märkt detta? Kan det vara så att Apple bytt leverantör av displayerna?
Min erfarenhet är att 3GSens skärm generellt är mycket gulare än föregångaren 3G. Jag som äger 3G tycker inte om den varmare gultonen som 3GSen har. Men Apple bytte väll skärm för att den nya drar lite mindre ström. Så inget ont som inte har något gott med sig.
Jag har FÖR mig att när 3GS släpptes så var det en massa snack om att den använde likadan skärm som den första iPhone. Det var många som var lite missnöjda med skärmen till 3G när den modellen släpptes.
Jag har FÖR mig att när 3GS släpptes så var det en massa snack om att den använde likadan skärm som den första iPhone. Det var många som var lite missnöjda med skärmen till 3G när den modellen släpptes.
Jag kan inte hitta något som varken bekräftar eller motbevisar det, dock tycker jag att det är skillnad mellan de tre olika. Kan ju ha med mjukvaran att göra också.