Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
Jag har ett stort antal pdf-filer jag skulle vilja kunna synca från min Mac till min iPhone 3G. Jag har ingen web-sida eller liknande. Det hade varit till stor nytta om det gick att söka i filernas text.
Har någon erfarenhet av en smidig och gärna billig app?
Evernote är för det mesta gratis. Vissa funktioner kan kräva premiumkonto, men PDF-sökningar ingår i gratisvarianten. Fungerar givetvis både på både Mac och iPhone.
Jag har hittat en favorit för synkronisering mellan mina datorer (Mac hemma, Win på jobbet) och min iPhone: Dropbox.
Använder DB dagligen för att slippa ta hem jobbdatorn men ändå smidigt arbeta vidare med filer och kod.
Kostnadsfritt utrymme på 2 GB räcker långt. Funkar klockrent!
Dessutom kan GoodReader som nämnts ovan läsa ex. PDF:er som synkats med Dropbox! Kolla i GR:s faq.
(Dropbox kan även spara favoriter på iPhonen, och då lagras de lokalt på luren, ej enbart i "molnet".)
Dropbox:
Här är en länk som ger mig +250MB vid registrering och installation av klient: dropbox.com/referrals...
Här är en länk som inte gör det: dropbox.com
Klarar Goodreader att hitta ett sökord i ett helt bibliotek med PDF-filer? I sådana fall är det nog säkert bra. Det som är fiffigt med Evernote är att sökningen är av Spotlight-typ. Så länge det finns i Evernote så blir det sökbart. Det gäller även fotografier - jag brukar fota vissa dokument med mobilkameran för referens. Texten i dessa foton blir då sökbara med Evernotes inbyggda OCR.
(Nej, jag får inte betalt utan vill bara förmedla tipset om en riktigt bra tjänst)