Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka iPhone 3GS med nya bootromen. Hur?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vill jailbreaka min iphone 3gs som har den nya bootromen. Kan inte göra det via blackra1n. Då under jailbreakningen jag bara kommer tillbaka till itunes+usb loggan. Finns det något annat sätt att göra detta eller måste jag lämna in den för att göra det. (lämnade in den tidigare och dom gjorde det för 250 kr).

Har hört att folk har lyckats köra blackra1n via PC istället och då har det funkat. kan det stämma?

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 18:15

Det stämmer, folk som haft problem har lyckats genom att byta dator. Eller kör Redsn0w som nu är ur beta.
http://wikee.iphwn.org/howto:rs9

Senast redigerat 2010-02-01 18:26
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-02 08:36
Ursprungligen av FreddeB:

Det stämmer, folk som haft problem har lyckats genom att byta dator. Eller kör Redsn0w som nu är ur beta.
redsn0w 0.9.2 [iPhone Dev Team]

Länken verkar gå till 0.9.2, och det var väl 0.9.3 som var beta?

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-01 18:20

Jag jailbreakade en kompis helt nya telefon igår och det blev likadant. Då prövade jag göra en återställning och sen körde jag blackra1n igen. När jag såg "hans" logga på telefonen så ryckte jag kabeln, då fungerade det bra..

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 09:07

Här är länk till 0.9.3 http://iphwn.org/redsn0w-mac_0.9.3.zip

Tack för svaren!

Jag tror att jag har varit klantig och glömt att "make it rain" efter att man har gjort det första gången för att få igång telefonen... ska testa det när jag kommer hem.

Hade inte hört talas om Redsn0w förut men det verkar ju också bra.
Läste denna artikel om att det uppdaterats, redsn0w 0.9beta3 ute nu *Uppdaterad* | iPhoneguiden.se

Vilket jailbreak är bäst, Blackra1n eller Redsn0w?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 15:39

RedSn0w som funnits ett bra tag nu anses mer stabilt än Blackra1n. Anledningen är väl att Dev-Team som står bakom RS har en mer systematisk approach till programmering och kodtestande/debugging än GeoHot som kodat BR. GeoHot är ett geni med det går fort och tenderar att ge del följdfel - se bara vilket strul många haft med Push/wifi/gps/YouTube efter att ha hacktiverat med BR

Okej låter ju lite skönare med redsnow.
Min blir ju en tethered jailbreak, måste jag då köra den genom redsnow varje gång jag ska boota? eller går det bra att köra blackrain då. kanske en dum fråga men det verkar så mycket smidigare att köra blackra1n vid bootning än att gå igenom alla steg som det tar att köra redsnow.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 16:48

"To do a tethered boot after your late-model device resets for some reason, either run redsn0w again and select “Just boot tethered right now”, or run blackra1n."

Thanks m8!

Det känns bara som om att det blir dubbelt på nåt sätt om man då bootar med blackra1n..

1
Bevaka tråden