Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter i Quicktime?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 20:19

Jag har nyss uppgraderat till Snöleopard och därmed fått Quicktime X på min MacBookPro.

Redan tidigare när jag körde Tiger resp. Leopard med QT 7 och Perian 1.2 sa man mig att det skulle räcka att lägga en .mov eller .avi-fil tillsammans med en .srt-fil i samma mapp för att få subtitles på en film, förutsatt att filerna hade samma namn (frånsett filtillägget då). Det lyckades mig aldrig – vare sig på min iMac eller MacBookPro. (Perian har hela tiden haft rutan för "Load External Subtitles" ikryssad)

Nu när jag uppgraderade till Snöleoparden trodde jag att det äntligen skulle fungera! – Så fan heller! (Jag har ju vänner som aldrig haft problem med det, varför har jag det?).

Vad är felet? Någon?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-06 01:57

Det verkar som om problemet är allmänt förekommande. Runt om på olika forum ställs samma fråga. Men ingenstans får man svar. Det verkar som om det är ren slump att det funkar för vissa men inte för andra?

Är det verkligen ingen som har någon förklaring eller fungerande åtgärd?:tveksam:

1
Bevaka tråden