Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ej kontakt med AppleTV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ser inte längre symbolen för ATV i itunes. Och den synkar inte längre. ATV har kontakt med nätverket liksom datorn. What can it bero på?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-08 09:37

Ingen aning. Jag hade dock samma problem igår och det enda som avhjälpte detta tillstånd var att dra ur nätsladden och starta om ATV. Det fungerade inte ens att ta bort den gamla kopplingen och göra en ny. ATV dök inte upp i enhetslistan.

Jag provade också att dra ur nätsladden och starta om ATV. Utan resultat. Dessutom testade jag att ta bort min AppleTV i itunes inställning, samt kryssa i rutan leta efter AppleTV-enheter. Resultat, en tom ruta.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-08 18:04

Rutan ska nog förbli tom tills att du har anslutit till en ATV. Och du valde i ATV att koppla en dator till och fick upp den 5-siffriga kodbilden på TV:n? För det är nog inte förens då som det dyker upp i iTunes tror jag.

Det löste sig. Jag tror det var att längst ned till höger i itunes finns en liten inställning som stod på "dator" istället för "AppleTV". Jag ändrade och vips var problemet löst.

1
Bevaka tråden