Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det ngn app där man kan se var andra är?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon app som gör så att man kan se var andras mobiltelefoner befinner sig?

Marauder's Mapp

Skämt åsido, operatörerna kan ju ta reda på var en lur befinner sig men jag tror inte att det går att från sin telefon att direkt lokalisera en godtycklig abbonent. Men det kanske kan fungera via en app som kommunicerar med en server där de som är anslutna regelbundet/automatiskt laddar upp sin position. Men jag vet inte om det finns någon sådan service.

Vad jag egentligen menade var huruvida man kan se vid vilken mast en specifik lur befinner sig?
Utan att dessa abbonenter nödvändigtvis är godtyckliga.

Ursprungligen av NickeNano:

Vad jag egentligen menade var huruvida man kan se vid vilken mast en specifik lur befinner sig?
Utan att dessa abbonenter nödvändigtvis är godtyckliga.

det DU frågar efter är olagligt, oetiskt och direkt farligt och därför existerar det inte ...

Att veta var en viss persons mobiltelefon och därmed var personen befinner sig utan att den personen vet om det är ett lyssnade underlag till brottsliga gärningar ...

Dock finns det en grå zon här för t ex föräldrar ...

Det börjar nämligen dyka upp barnmobiler som föräldrar kan ge sina barn .. dessa mobiler har inbyggd GPS sändare och ger möjligheten för föräldrarna att se vart barnen är ..

http://www.nytimes.com/2006/12/21/technology/21pogue.html?_r=1

Dock finns det ANDRA sätt att veta var en person eller föremål befinner sig ..

En sådan lösning som är bra är en GPS SÄNDARE och något man kan köpa relativt billigt .. Finns massor av olika lösningar gällande GPS sändare ... Bra att t ex placera i bilen och med hjälp av den ihop med tillhörande tjänst så kan man via en webbplats från den leverantörer se var bilen befinner sig ..

GPS sändare används oftast av företag för att slippa skriva kör tournal men det blir mer och mer vanligt att privat personer invisterar i dessa som en extra säkerhet till deras Bil, båt m.m.

Apple har något som heter find my iPhone ...

Apple - New features make MobileMe the ultimate iPhone accessory.

Tack. Jo den känner jag till.
Men hade varit kul att ha koll på var även andra befinner sig.
(jobbigt bara om flickvännen skaffar sig en iPhone och med en sån app jag söker...)
Svårt att säga att man är "här"....när man egentligen är "där".

Tack. Jo den känner jag till.
Men hade varit kul att ha koll på var även andra befinner sig.
(jobbigt bara om flickvännen skaffar sig en iPhone och med en sån app jag söker...)
Svårt att säga att man är "här"....när man egentligen är "där".

En sådan app vore ju döden för integriteten. Nä du, det blir ingen sådan app, om inte då en sådan där de som ska "sökas upp" först godkänner att de söks upp.

Ursprungligen av Capeman:

En sådan app vore ju döden för integriteten. Nä du, det blir ingen sådan app, om inte då en sådan där de som ska "sökas upp" först godkänner att de söks upp.

Jag håller med dig fullt ut.
Men hade varit rätt kul.

Bra den där GPS -grejen för föräldrar.
Bra också dessa GPS sändare som man kan placera i sin bil/båt.

Även om det jag efterfrågade är oetiskt, så garanterar jag att oerhört många skulle använt en sån app/tjänst om det fanns och inte kunde spåras.
Etiskt eller ej.

Även om det jag efterfrågade är oetiskt, så garanterar jag att oerhört många skulle använt en sån app/tjänst om det fanns och inte kunde spåras.
Etiskt eller ej.

Säger ju en hel del om din människosyn

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-11 13:40

Har polare som har find my iPhone på sina barn, via mobile me - egentligen inte för att spionera - utan snarare för vid eventuella oroligheter. Om barnen inte vill bli hittade behöver dom bara slå av telefonen. Men en extra säkerhet, ja OM den som blir hittad vet om det...

/Tangen

Välkommen till 1984.

Jag är förbluffad att man ens efterfrågar en sådan app.

Välkommen till 1984.

Jag är förbluffad att man ens efterfrågar en sådan app.

Du är inte förvånad att tråden redan har 53 visningar på 52 minuter?

Du är inte förvånad att tråden redan har 53 visningar på 52 minuter?

Nej det är jag verkligen inte. Alla vill nog veta vad det är för människa som frågar efter en sån sak.

Nej det är jag verkligen inte. Alla vill nog veta vad det är för människa som frågar efter en sån sak.

Å vad säger du om Cams Ahoy?
Appen som gör att du kan köra åt helvete fort på vägarna men bli varnad i tid vid fartkameror.

Å vad säger du om Cams Ahoy?
Appen som gör att du kan köra åt helvete fort på vägarna men bli varnad i tid vid fartkameror.

Öh. Vad har det med personlig integritet att göra?

Öh. Vad har det med personlig integritet att göra?

Ingenting.
Handlar om moral/omoral lagligt/olagligt rätt/fel.

Den personliga integriteten är sedan länge history. Det vet du med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-11 13:59

Eftersom det handlar om en eventuell olaglig App, så låses diskussionen.
Om ni inte gillar det så kan diskussion föras via PM.

/Mod

1
Bevaka tråden