Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail tappade hela inboxen.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår hände nåt jobbigt....jag startade Mail och fick plötsligt samma frågor som första gången man startar det om import av brevlådor etc. När sen programmet startat så var HELA MIN INBOX TOM! Alla brev i dom brevlådor som jag själv har skapat var dock kvar. Endast IN och UTKAST, samt SKRÄP var tomma.
Oerhört jobbigt.

1. Vet nån om man kan hitta posten igen? (borttagetlådan är tom)

2. Vad hände?

• Avstängd
  • 2003-08-09 15:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av davgra
Igår hände nåt jobbigt....jag startade Mail och fick plötsligt samma frågor som första gången man startar det om import av brevlådor etc. När sen programmet startat så var HELA MIN INBOX TOM! Alla brev i dom brevlådor som jag själv har skapat var dock kvar. Endast IN och UTKAST, samt SKRÄP var tomma.
Oerhört jobbigt.

1. Vet nån om man kan hitta posten igen? (borttagetlådan är tom)

2. Vad hände?

Titta under previous system

Där hittade jag min mail när den försvann som du beskriver.

Och sök mail äpple+F skriv mail
så kanske finder hittar.

Man kan hämta tillbaka från webben där bör de finnas kvar också på .mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-09 15:23

Hur mycket hårddiskutrymme har du ledigt? Har man under 250 mb så är detta ett vanligt fel. Händer samma sak med andra program?

Hittade allt igen.
Under home - library - mail ligger alla brevlådor. Mail hade skapat en ny mapp för mitt konto, så jag hade två med samma namn.
I Mail skapade jag en temporär låda där jag la alla brev som kommit sen kraschen. Därefter avslutade jag Mail och flyttade "In box" från den gamla mappen till den nya.
När jag sen startade om Mail låg allt där det skulle igen.
GLAD!:-)

1
Bevaka tråden