Jag funderar på att köpa Etymotics hf3 när de släpps. Men jag har tre frågor som någon av er kanske kan svara på (och gärna nån som har egen erfarenhet).

1) Hur bra funkar det att prata i telefon (“micken") när In-Ear-lurarna är intryckta i öronen?

Jag har i dagsläget ett par Ultimate Ears (utan mic). Om någon ringer under tiden använder jag mikrofonen i telefonen för att prata - men det blir en “olustig känsla” eftersom man hör sig själv “innifrån” (testa att stoppa in fingrarna i öronen samtidigt som du pratar så förstår du vad jag menar).

I praktiken har jag använder jag oftast Apple-lurarna som följer med i köpet, eftersom det är så smidigt... Men jag får ju betala dyrt med uselt ljud!

2) Hur funkar hf2 (samma som hf3) under en mössa? D.v.s. hur bulkiga är de? Med tanke på hur kallt det varit i vinter (och hur bulkiga mina Ulitmae Ears är) så skulle det vara kul att veta hur dessa lurar funkar under en mössa - i praktiken...

3) Är det någon som har gjort en avgjutning av sina egna inneröron? I förlängningen kommer jag nog att göra detta, men vart ska man vända sig, och är det värt det (d.v.s. vad kostar det)?

4) Ooops, en fjärde fråga: Nån som vill tipsa om ett alternativ som verkar mer prisvärt/bättre en hf3 - shoot!

Tack och
Hej hopp!