Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 22:36
Ursprungligen av zappee:

Klart det går, men du måste jailbreaka om den igen.

Så jag uppdaterar den via itunes och jailbreakar den efter uppdateringen? Vilket jb program ska man använda om man kör på mac? Tror de två senaste tillskotten bara går att köra under windows

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 23:17
Ursprungligen av nitzer:

Så jag uppdaterar den via itunes och jailbreakar den efter uppdateringen? Vilket jb program ska man använda om man kör på mac? Tror de två senaste tillskotten bara går att köra under windows

Jo, båda fungerar för mac.

iClarified - Tutorials - iPhone

Var noga med att backupa dina jailbreakade saker.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-10-27 17:25

Hejsan

Har en 3G som förra ägaren hade uppdaterat till 4.1 samt att den är låst till Telenor.

Jag har nedgraderat till 3.1.2 men fortfarade så är det baseband 05.14.02

Hur kan jag nergradera baseband? / finns det unlock för mitt baseband

/ e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 20:00
Ursprungligen av e.nill:

Hejsan

Har en 3G som förra ägaren hade uppdaterat till 4.1 samt att den är låst till Telenor.

Jag har nedgraderat till 3.1.2 men fortfarade så är det baseband 05.14.02

Hur kan jag nergradera baseband? / finns det unlock för mitt baseband

/ e

Det går inte att nedgradera baseband, däremot är det bara att promenera in i en Telenorbutik, uppge telefonens IMEI-nummer och betala 3-350:- så låser de upp den åt dig. För gott.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-10-27 20:18

han jag köpte de av påstår att den va upplåst innan han uppdaterade? bullshit eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 20:31

Stoppa in ett SIM från en annan operatör och testa kanske...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-10-27 20:36

Har gjort & fungerar inte

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-27 21:44
Ursprungligen av e.nill:

Har gjort & fungerar inte

Då är det bullshit.

  • Medlem
  • Strömsund
  • 2010-11-04 18:54

Sitter tvärlåst i USA resten av vintern & har en 3GS..
Jailbreaka den förra veckan så har nu 05.14.02 finns de någon möjlighet att låsa upp?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 19:56
Ursprungligen av 8DO:

Sitter tvärlåst i USA resten av vintern & har en 3GS..
Jailbreaka den förra veckan så har nu 05.14.02 finns de någon möjlighet att låsa upp?

Tack på förhand!

Nä, troligen kommer det en unlock strax efter att 4.2 släpps (i nästa vecka?)

  • Medlem
  • Strömsund
  • 2010-11-04 21:16
Ursprungligen av FreddeB:

Nä, troligen kommer det en unlock strax efter att 4.2 släpps (i nästa vecka?)

Okej.. men då väntar jag tills nästa vecka....

Tack Tack

Hej,

Jag har en iPhone 3GS med 3.1.2 med sparade SHSH filer i Cydia som är jailbreakad med blackrain och upplåst med blacksnow. Bootroomen är inte rört på 1år.
Telefonjäveln startar inte längre. Den loopar vid Äpplet när man använder blackrain för att starta den. Har provat att starta i en vecka utan framgång.

iTunes vill bara uppdatera till iOS 4.1. Hur ska jag gå tillväga för att uppdatera till 3.1.3/3.1.2 utan att röra bootromen?

Den är låst till Tre. (Jag har Tre abonemang men behöver den för O2 UK).

ps. Kan man låsa upp den via Tre? Den är 12mån gammal och abonnemanget går ut om ytterligare 12mån.

Mvh
Shange

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-10 10:29
Ursprungligen av Shange:

Hej,

Jag har en iPhone 3GS med 3.1.2 med sparade SHSH filer i Cydia som är jailbreakad med blackrain och upplåst med blacksnow. Bootroomen är inte rört på 1år.
Telefonjäveln startar inte längre. Den loopar vid Äpplet när man använder blackrain för att starta den. Har provat att starta i en vecka utan framgång.

iTunes vill bara uppdatera till iOS 4.1. Hur ska jag gå tillväga för att uppdatera till 3.1.3/3.1.2 utan att röra bootromen?

Den är låst till Tre. (Jag har Tre abonemang men behöver den för O2 UK).

ps. Kan man låsa upp den via Tre? Den är 12mån gammal och abonnemanget går ut om ytterligare 12mån.

Mvh
Shange

Lås upp den via 3, det kostar 300 kr och du kan göra det när telefonen är 12 mån.

  • Medlem
  • Strömsund
  • 2010-11-13 03:38

Någon som vet om de har kommit en Unlock på 05.14.02 än?!

Satt igår kväll och försökte JB (med redsn0w) & låsa upp (med blacksn0w) min 3G.
Nu vill den inte starta
Det som händer är att apple-loggan kommer upp, och efter ett tag kommer den där lilla cirkeln som talar om att telefonen jobbar, men inget händer och efter ett tag startar telefonen om sig för att till slut upprepa föregående igen.
Har försökt få Itunes att hitta telefonen för en återställning, men det gör den inte, verkar som om ens windows känner av en USB device, finns det något hopp och isf. hur?
Har även försökt starta om telefonen med hjälp av power- och homeknappen, men inget hjälper.

Körde på 3.1.3 och 05.12.01 modem låst till Telia innan jag började trixa med telefonen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-20 15:09
Ursprungligen av AnteMcDuff:

Satt igår kväll och försökte JB (med redsn0w) & låsa upp (med blacksn0w) min 3G.
Nu vill den inte starta
Det som händer är att apple-loggan kommer upp, och efter ett tag kommer den där lilla cirkeln som talar om att telefonen jobbar, men inget händer och efter ett tag startar telefonen om sig för att till slut upprepa föregående igen.
Har försökt få Itunes att hitta telefonen för en återställning, men det gör den inte, verkar som om ens windows känner av en USB device, finns det något hopp och isf. hur?
Har även försökt starta om telefonen med hjälp av power- och homeknappen, men inget hjälper.

Körde på 3.1.3 och 05.12.01 modem låst till Telia innan jag började trixa med telefonen

Sätt den i DFU så bör iTunes hitta den.

Ursprungligen av zappee:

Sätt den i DFU så bör iTunes hitta den.

Ursäkta en nybörjarfråga, men vad är DFU och hur sätter jag telefonen där?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-20 16:44
Ursprungligen av AnteMcDuff:

Ursäkta en nybörjarfråga, men vad är DFU och hur sätter jag telefonen där?

Googla:
iphone dfu - Google Search
Titta på t ex första länken. En bra sajt för iPhonefifflare

Tack!

Nu är telefonen JB:ad och upplåst

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-01-31 16:39

Vet inte i vilken ända jag ska börja! har en Iphone 2g som jag haft sedan release(cirkus 3 år?!), köptes från USA, vilket jädra meck det var. Minns att jag beställde chip ifrån Japan, klippte i simkortet, slog och ringde massa nummer till mig själv för att Jailbreaka telefonen, gick ju det med. Sedan kom program som löste allt med ett klick. Har låtit den rulla på version: 1.1.4 ett bra tag nu, men tror bestämt att den behöver en återställare.

Iaf, har googlat lite men blir inte riktigt klok, vet inte vad som gäller alls! Har inte hängt med för fem öre det senaste året, känner mig förvirrad faktiskt. Vänder mig därför till er och all kunskap ni besitter.

Hur bär jag mig åt för att jailbreaka på nytt? Ge mig lite riktlinjer så klarar jag nog resten själv! Uppskattas väldigt mycket!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-31 19:28

Enklast är att dra ned en Custom IPSW och ladda in en via iTunes. Hittar du inte det via google så PMa mig

Hej. Jag har hållt på hela dagen att försöka JB:a och låsa upp en iPhone 2g till en polare. Har gjort exakt likadant som jag gjorde med min gamla, dvs använt Pwnage tool 3.1.4 att Jailbreaka med till 3.1.2. När den är klar och jag sätter i SIM-kortet så står det "ogiltigt SIM-kort" och när jag försöker gå in i cydia så fastnar den på "loading data". Detta hände aldrig med min egen som jag gjorde det med förut. De har samma baseband och borde vara exakt likadana. Enda skillnaden är att jag hade halebop kontantkort och polaren har 3, men det borde väl inte spela någon roll?

Jag har även provat Pwnagetool 3.1.5 för firmware 3.1.3 med samma resultat, RedSn0w, blackra1n och att mata den med ett custom firmware jag plockade ner. Det har alltid blivit samma resultat, d.v.s ogiltigt SIM-kort eller så går det inte ens att återställa den till custom firmware med iTunes.

Såklart så vill jag ha in 3.1.3 om det går, men provade med 3.1.2 eftersom jag gjort det förut.

Hjälp?

Antar att du menar första generationen iPhone när du skriver 2g?
Isåfall har ditt problem en enkel förklaring, operatören 3 stödjer bara telefoner med 3G.

Ja det gör jag.
Alltså 3 kräver 3G för att kunna ringa med telefonen, dom funkar inte över GSM-nätet?
Damn it isåfall!

Ursprungligen av detlofcollberg:

Ja det gör jag.
Alltså 3 kräver 3G för att kunna ringa med telefonen, dom funkar inte över GSM-nätet?
Damn it isåfall!

Precis.

Tusan också. Får tipsa honom att byta operatör eller skaffa telefon med 3G då.
Tack för hjälpen!

Bevaka tråden