Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program låser sig totalt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en imac 24'' alu första versionen och har börjat märkt av att den hänger sig och håller på. Det var inte så mycket i början, fick väll boota om lite då och då. Störde mig dock på det och scannade för virus (hade såklart inga) samt installerade snow leopard. Idag fick jag dock nog. Fick slå av strömbrytaren 2 gånger under en timme då den totaltkrashade. Hade transmission igång som krashade. Sen märkte jag att jag inte längre kunde skriva i irssi för att sedan se att docken låste sig. Försökte starta om Finder samt ta upp en terminal för att döda processer men inget funkade och såg bara en utväg - trycka ihjäl den. När detta nu har skett två gång så vill jag veta om någon vet vad som är fel. Kan transmission vara spöket? Eller är det något med snow leopard som gör att minneshanteringen kan slå slint?

Måste även tillägga att jag kört disk permissions och allt man kan tänka sig.

tack!

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-02-14 03:33

haha ok, löste ju sig bra det där

själv har jag sällan några särskilda problem med Transmission i snow leopard. Förrut var det inte det stabilaste programmet, men nu var det länge sen det krashade

1
Bevaka tråden