Ska i dagarna övergå till att vara egenföretagare och det är fullt med tekniska problem som jag inte vet hur jag ska lösa . Hos min tidigare arbetsgivare sköttes allt på nivån "papper och penna".
Det mesta jag behövt hjälp med att reda ut har jag kunnat läsa mig till här på 99.se men lösningen för att kunna faxa har jag inte kunnat få klarhet i. Tidigare har jag i arbetet använt en fysisk maskin med en traditionell lina via telia men hoppas att nu när jag bestämmer, finna en lösning för att slippa detta (främst fast lina men även ev maskin)! Jag tänker mig att jobba bara med mobilabonnemang och bredband.
Har kommit fram till att man idag inte längre behöver ett fast nummer med en fax utan även mha faxfunktionen i datorn kan skicka fax. Men längre än så kommer jag inte. Jag behöver kunna skicka fax till tingsrätter och banker vid givna klockslag. Går de fram till deras fysiska maskiner via min dator utan att någon måste öppna ett mail först? Eller måste jag ha en fysisk faxmaskin och kan jag i så fall ha den via ngt annat än via analoga nätet?