Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga kring multifunktionsskrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vad er erfarenhet är av multifunktionsskrivare, ni vet de där stora slagskeppen. Rico, Xerox, Canon etc etc.

Jag ska ingå i ett projekt här på jobbet där vi ska titta på dessa och välja ett märke som koncernen ska ha.

Så berätta gärna vad ni tycker och tänker om olika märken.

Den funktion som brukar vara mest "ostandard" är scanna i nätverk.
Brukar aldrig fungera heller i trådlöst.

I övrigt, köp det du kan få bra serviceavtal på.
Bra om några lär sig det enkla, byta toner etc då slipper man ringa på sånt.

Kolla noga upp förbrukningskostnaderna, på fem år kan det säkert slå med flera hundra procent mellan billigaste och dyraste lösningen.

Senast redigerat 2010-02-18 20:20

Vi har sedan något år tillbaka en Xerox WorkCentre 7328 som funkar ganska bra. Det är ibland lite svårt med drivrutinerna när man ska skriva ut häften. Vi har både Mac och PC i nätverket. Det som jag har märkt på min Mac är att drivrutinen inte fungerar likadant i alla program. Det finns helt enkelt vissa program som du inte kan använda alla skrivarens funktioner med. Du kan ha full funktionalitet i Pages, men om du försöker skriva ut från Adobe Reader så blir det jobbigt. Vår maskin är leasad och vi betalar förbruknigsmaterial per utskrift, så Xerox fakturerar en fast månadskostnad + förbrukning beräknad på utskriftsvolym. Det intressanta är att det kostar lika mycket att skriva ut en 2-sidig A3 som en 1-sidig A4. Andra märken har jag ingen erfarenhet av. Kan dock säga att vi hade jätteproblem i början innan det kom uppdaterade drivrutiner. Vi kunde skriva ut bra kvalitet i PCL, men då vägrade den vika och häfta, eller få ut fina häften med PostScript men då var det ett svart streck under varje bild.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 14:10

Vi hade innan en Xerox C2128 - funkade precis hur bra som helst, med hög kvalité.
Nu har vi bytt till en Xerox 7245, bättre på några saker - men inte lika bra utskriftskvalité.

Nästa steg är en Konica Minolta, som har lite bättre kvalité idag än Xerox.
(enligt mig)

Multifunktion är the shit, även om vi är djävligt petiga med utskrifterna, som Desigbyrå.

Vi har endast Xerox-maskiner, så jag kan bara jämföra mellan dem, ingen aning hur andra märken är.

En maskin jag skulle köpa privat är gamla DC12:an, en riktig arbetshäst, bra utskrifter, gick aldrig sönder, enkelt att byta förbrukningsvarorna, kör på alla möjliga och omöjliga papper. Kanske lite antikt i dagsläget.

DC240/250 har bra utskriftskvalitet men jag saknar möjligheten att ställa curlingen som jag upplever ibland som störande (kan också hänga ihop med vår inomhusklimat, för varmt, för torrt). Annars är detta en skitbra maskin med rätt rip. Jag körde med både Fiery (skräp) och Creo (bra), sistnämnda har många funktioner som blir intressanta i grafisk miljö. Dessutom är den snabbt kalibrerad. Printar fina och jämna tonplattor. Den krävde lite mer service än 12:an, men fortfarande en pålitlig maskin.

1
Bevaka tråden