Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken firmware på ny iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny iPhone i obruten förpackning som jag ska sälja och undrar över hur jag vet vilken firmware som är förinstallerad på telefonen? 3.1.2 eller 3.1.3? Går det att ta reda på? Hur?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-18 13:51

Inställningar -> Allmänt -> Om -> Version 3.x.x

Edit: Missade att det var obruten kartong.

Tror man i alla fall förr kunde utläsa detta via serienumret. Om och hur man kan göra detta idag vet jag inte.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-18 18:22

Om jag minns rätt och om internet har rätt ska det gå att ta reda på tillverkningsvecka via serienumret.

Exempelvis är mitt serienummer 5K952XXXXXX. Internet säger då att 9 står för året och 52 står för tillverkningsvecka.

Stämmer detta kan du avgöra om din tillverkades innan 3.1.3 släpptes. Sen kanske det kan finnas en överlappning. Att enheter som tillverkades strax innan släppet blev uppdaterade eller att de som tillverkats strax efter inte blev uppdaterade men du kan få en aning i alla fall.

Ursprungligen av Kasaen:

Om jag minns rätt och om internet har rätt ska det gå att ta reda på tillverkningsvecka via serienumret.

Exempelvis är mitt serienummer 5K952XXXXXX. Internet säger då att 9 står för året och 52 står för tillverkningsvecka.

Stämmer detta kan du avgöra om din tillverkades innan 3.1.3 släpptes. Sen kanske det kan finnas en överlappning. Att enheter som tillverkades strax innan släppet blev uppdaterade eller att de som tillverkats strax efter inte blev uppdaterade men du kan få en aning i alla fall.

Stämmer nog bra, min har 86921XXXXXX
Det stämmer överrens med när jag köpte den ungefär.

Vilken vecka släpptes 3.1.3 då?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-23 17:23
Ursprungligen av Davoood:

Vilken vecka släpptes 3.1.3 då?

when was iphone 3.1.3 released - Google-sökning

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-09 18:23

Hur ser ett serienummer ut för en telefon som tillverkades 2010 då?

XX1001....

Där 10 står för 2010 och 01 för vecka 1? Någon som kan verifiera?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-09 18:57
Ursprungligen av pcw:

Hur ser ett serienummer ut för en telefon som tillverkades 2010 då?

XX1001....

Där 10 står för 2010 och 01 för vecka 1? Någon som kan verifiera?

XX001 skulle jag säga. Decenniesiffran blir onödig.

1
Bevaka tråden