Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ofarligt att Jailbreaka iphone3gs 3.1.2?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var nere och köpte mig en 3gs idag. Har tidigare haft en 2g.
Kollade programvaran och den var 3.1.2 är det helt ofarligt att jailbreaka den då?
Har googlat som en tog och hittat en massa olika svar.
Någon som vet?

Och kommer push att funka om jag jailbreakar?

Det verkar som push inte funkar Redan innan jag jailbreakat den.
Kan det ha något att göra med att jag har haft en 2g som jag försökt använda pushfix med?

Det är ingen bra idé alls att lägga in en backup från en 2G iPhone du har haft massa Pushfixar etc etc på en ny 3GS.
Börja om från början som ny telefon.

Ok men jailbreaken då den Borde gå problemfritt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-22 18:01

har du kört en restore från en gammal telefon och nu vill blåsa den för att jailbreaka den så kommer iTunes tvinga dig att installera 3.1.3

Så mitt tips är att JB:a den nu och pröva om allt fungerar som det ska. Gör det inte det så gå in på Cydia så att ditt ID sparas så du kan backa till en JB från 3.1.3 till 3.1.2

Jag har själv inte gjort detta någon gång men svaret finns där ute! (Google)

Ok det kan ju vara bra att veta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-22 18:27
Ursprungligen av random__hero:

Var nere och köpte mig en 3gs idag. Har tidigare haft en 2g.
Kollade programvaran och den var 3.1.2 är det helt ofarligt att jailbreaka den då?
Har googlat som en tog och hittat en massa olika svar.
Någon som vet?

Det som är tanken med en sökmotor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-22 18:55

Om inte annat random_hero så kunde du sökt här på forumet du kunde fått alla svar på dina frågor utan att starta en till tråd.

Jag tyckte det här var smidigare. Saken var att jag fick så många motsägelsefulla svar plus att jag sökte här utan att finna något vettigt svar. Och då är det väl bättre att fråga någon som kan, hade jag inte frågat här så skulle jag inte fått veta att iTunes tvingae mig att installera 3.1.3 Tack till alla som gjort sig besvär att hjälpa till

Fick felmedelande 1600 när jag skulle installera custom firmware är det något jag kan göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 14:37
Ursprungligen av random__hero:

Fick felmedelande 1600 när jag skulle installera custom firmware är det något jag kan göra?

Nej. Du kan inte installera en Custom 3.1.2 FW om du inte tidigare haft den jailbreakad på 3.1.2 och sparat din ECID SHSH kod i Cydia

Däremot skall det gå enkelt att banka in Blackra1n eller Redsn0w (rekommenderas) på 3.1.2. Ha dock i åtanke att skulle luren rasa så kommer du inte att kunna jailbreaka den igen på 3.1.2 och precis som någon sa - läs inte in en gammal 2G backup utan sätt upp den som NY iPhone

Edit: nej, du kan inte längre spara din 3.1.2 ECID SHSH i Cydia. Brytdatumet var den 4/2 då Apple slutade signera 3.1.2

ECID = Exclusive Chip ID
SHSH = Signature HaSHes

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-02-24 19:29

Tänkte tipsa om ett program som kolla din iPhone och ser om den går att jailbreaka eller ej. Den kollar också om telefonen går att låsa upp.

Programmet kommer från dom som gav ut sn0wbreeze.

Mer info om programmet hittar ni genom länken nedan.

Kan jag Jailbreaka min iphone? (Pc Program) |

Dock så finns det bara till PC :S

Jag gjorde slag i saken och sket i allt och betalar för mig, Det enda jag saknar är status notifier!

1
Bevaka tråden