Hej!
Har haft min Magic Mouse i drygt 10 dagar nu och har nu sakta men säkert börjat vänja mig vid den. I början upplevde jag det aningen störande att hela tiden komma åt högerklick fastän jag ville vänsterklicka.
Men jag kommer inte ifrån att jag tycker musen upplevs som något seg. Om sanningen ska fram upplevs allt segt jämfört med min DeathAdder på Windows. Pekplattan på MacBook Pron är allt annat än seg. Den är riktigt trevlig. Önskar jag kunde säga detsamma om Magic Mouse..
Har provat att installera Magic Pref men tycker inte det ger samma sving som på Windows eller med pekplattan. Har provat Apples egna inställningar men har heller inte fått det så där bra jag vill att det ska vara.
Jag har noterat att Magic Mouse är riktigt dålig på att följa små rörelser. Alltså om jag ska gå nära en knapp så hoppar pekaren till och hamnar i obalans. Om jag använder musmatta (pendlat mellan två stycken varav den ena är 1,5mm tjock och den andra 4mm) blir det faktiskt sämre än om jag använder musen direkt på bordet. Fast på bordet å andra sidan låter det mer. Och det blir heller inte perfekt. Vill att det ska vara perfekt.
Vilket dilemma.
Någon som upplever samma sak?