Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender fastnat på iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste gångerna jag synkat min iphone har jag försökt att ta bort alla ical-kalendrar. Eftersom jag prenumererar på dem direkt i mobilen istället. Så jag har helt enkelt bockat av synkroniseringsknappen för ical-kalendrar under "info-fliken". Det som händer då är att den kalender jag tog bort alltså inte längre ville synka, nu ligger i ical på iphonen som "på min iphone". Men jag får inte bort kalendern från telefonen. Vad att göra? Jag har testat att synka markerade kalendrar och lämnat fältet tomt. Då synkas alla kalendrar istället. Går det att ta bort kalendern från datorn?

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-24 13:21

Jag är lite osäker på om jag fattat din fråga - men längst ned under fliker Info finns altenativet "Ersätt informationen på denna iPhone..." prova att ha sync av iCal-kalendrar urbockade och klicka i ersätt-rutan längst ned för Kalendrar. Funkar det bättre efter du syncat då kanske?

Du har fattat rätt. Problemet är att rutan för att ersätta information för kalender går inte att klicka i om man avbockar rutan för synk av ical-kalendrar. Jag har testat att boka för rutan att ersätta information först och sedan tryckt ur bocken för synka kalendrar. Men det fungerar inte heller. Kan det ha att göra med att jag använder microsoft exchange kalender?

Edit: Om någon råkar ut för samma sak. Avbocka kalender i microsoft exchange kontot så får du frågan om att radera.

Senast redigerat 2010-02-25 10:05
1
Bevaka tråden