- Mockan
- Medlem ●
- Luleå
Min Iphone 2G har börjat strula här hemma nu, det går inte surfa på edge längre och då inte heller skicka eller ta emot MMS, funkade jättebra för 2 veckor sedan och funkar bra på andra ställen i stan och i andra städer. bara här hemma de inte vill funka
Har varit i kontakt med Telia och dom kan inte se något fel på deras nät och dom har inga planer på att bygga ut gsmnätet då alla pengar läggs på 3G.
Först kanske nån av er har nån idé på vad som kan vara galet?
Nu till nästa grej, polarna som har 3G lurar upplever inga problem så en ny iphone hägrar ju.
Ska jag köpa mig en 3GS eller ska jag stå ut en stund till för att de snart kommer en ny, eller hur ser det ut? kommer det en ny till sommarn, och var ryktas om den?
MVH Markus
Det bör komma en ny ganska snart, antagligen till sommaren. De senaste tre somrarna har det kommit en ny iPhone.
Antagligen kommer den få samma processor som iPad, vilket borde göra den snabbare än nuvarande 3GS. Men som sagt, det är väl 4-5 månader dit.
Det kommer nog en ny till sommaren, ja, det har det ju gjort tre gånger nu. Däremot finns inga (eller enbart tveksamma) rykten om VAD som kommer i nästa generations iPhone. Spekulera kan man ju, men för det syftet finns det ju redan en tråd.
Jag hade väntat och kört med någon risig gammal sak så länge.
EDIT: marcushedenstrom var lite snabbare.
Jag måste vara fullkomligt talanglös, hittar ingen tråd där de spekuleras. vore skoj att se vad de ryktas om.
Tycker det är konstigt att de inte funkar bara här hemma, funkar överallt annars verkar det som.
Tror jag skulle nöja mig rätt bra med en 3GS, är ju trots allt ett lyft från min 2G. en ny iphone lär ju kosta bra mkt mer än vad en 3GS gör idag. och vet inte vad jag skulle sakna i en 3GS egentligen, den har ju allt som jag saknar min 2G.
Jag måste vara fullkomligt talanglös, hittar ingen tråd där de spekuleras. vore skoj att se vad de ryktas om.
http://www.99.se/aktuella-rykten/274279-traden-om-fjaerde-generations-iphone.html
en ny iphone lär ju kosta bra mkt mer än vad en 3GS gör idag. och vet inte vad jag skulle sakna i en 3GS egentligen, den har ju allt som jag saknar min 2G.
Det tror jag knappast. Apple brukar alltid behålla ellr möjligtvis sänka priset när en ny modell introduceras. Möjligtvis kommer 3GS finnas kvar i sortimentet och i så fall får väl den sänkt pris. Men vem vill ha en sunkig 3GS när den nya är släppt?
Vad du kommer att sakna i en 3GS går väl inte att säga förrän "4G" är släppt.
Får se vad jag gör, är så sjukt att de inte funkar här. 150m från lägenheten funkar allt perfekt...
vad kan de bero på?
Edgesurfning och MMS är stört omöjligt. om jag smsar med nån så får ja den andres sms stötvis, allså ifall den andra skickar 3 sms med 5min mellanrum så får jag 3st sms exakt samtidigt efter en kvart lite drygt.
om nån ska ringa åt mig så hamnar dom hos röstbrevlådan först ett par gången innan de når fram.
Jag skulle nog försöka återställa telefonen, få en fräsch start å se om allt fortsätter vara struligt.. Om det fortsätter så är det hårdvaran, går att köpa som reservdel.
googlade lite nu, den här delen verkar vara antenn och wifi, min sån ser jäkligt sliten ut... kanske kan de vara den?
så ska den se ut: http://www.iphone-repairs.co.uk/images/iPhone%20Parts/iphone%20aerial.JPG
så ser min ut: http://markuseriksson.com/iphone_antenn.JPG
Sök lite på "unlock", till G2 är det relativt smärtfritt. Tar någon halvtimme max.
Kan ju vara antennen som strular, går (gick) att köpa en ny, kolla med Mumien, firma i sthlm å göteb som lagar iPhone.
Hur man låser upp den vet jag, tänkte mest på om man kan återställa den i itunes utan att behöva göra om det. för jag hade 3.0 när problemen började, smällde in 3.1.2 då för att se om de löste sig men de gjorde det inte.
jäklar hur mitt förra inlägg ser ut!
Googlade lite och snubblade över utbytesantenner, skulle de kunna vara den?
så ska den se ut: http://iphone-repairs.co.uk/images/iPhone%20Parts/iphone%20aerial.JPG
så här ser min antenn ut: http://markuseriksson.com/iphone_antenn.JPG
Jag har inte läst hela tråden men tänkte bara tala om att jag sitter på en 1a generationens iPhone från 07 som jag tänkte pensioner så fort Apple släpper en ny version av iPhone.
Jag använder dock varken mms eller något internetabb, endast wifi.
Jag hade en "brickad" iPhone som varit död i tre månader, när 3.1.3 släpptes gjorde jag en normal återställning som fungerade perfekt, telefonen började leva igen.
Körde sedan "Redsn0w 0.9.2" som enkelt fixade till den, nu valde jag bara Unlock, men telefonen lever å mår bra igen..
Dock kan du bara lägga in 3.1.2 och 3.1.3..
J THOMAS E - Är inte helt med på vad du pratar om, jag har följt den här guiden till punkt och pricka:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows) (Comments) Använt RedSnow.
Har full motagning i mobilen, ska de ändå kunna vara nått elände med antennen?
Jag uppfattade det som du gjort en uppdatering, inte en återställning. Vid uppdateringen finns (kan det finnas) "trasiga" filer som gör att du får strul. Vid en återställning så får du en helt ny fräsch version, och förhoppningsvis även en telefon som fungerar bättre..
Jag skulle ha testat att återställa till 3.1.3 och bara göra unlock och se om det blir bättre. Blir det så, kan du jailbreaka den om du åter vill ha MMS osv..
Och fungerar inte detta, så kan det ju vara något fysiskt fel, antenn eller moderkort.. Då finns det som sagt möjlighet att byta ut det om man tycker det är värt..
Du skriver också att det är på vissa platser det felar, om du testar någons annans sim, blir det samma resultat, även om Telia säger att det inte ska vara något problem? Att du har problem i din lägenhet, finns det något som stör ut signalen?
Robo-X är lite både och, har inte kommit nån snö här uppe i luleå som är värt att nämna. däremot är de jäkligt kallt nu, men var bara nån enstaka minusgrad förra veckan och funkade inte då heller.
för 3 veckor sedan kunde jag skicka MMS utan några som helst problem.
J THOMAS E är ju en återställning jag gjort, enligt guiden där, hade problemet innan jag lade in 3.1.2 dessutom
Skulle kunna vara ett fysikskt fel, men hur kommer de sig att luren funkar 150-200m längre bort?
Kan inte komma på vad som skulle kunna störa ut signalen heller, har faktiskt full mottagning.
Har provat mitt sim i en SE K900, då funkade allt prima. stoppade hans simkort i min, då funkade det inte...
Fler tips och tankar är varmt välkommet! vill verkligen lösa det här!
har en kompis som jobbar hos telia så får mer info därifrån imorrn, hade fått ett utlåtande från teknikerna och dom sa att den berörda stationen visade inte på några problem utan dom sa att dom trodde de va min iphone 2g då den inte hade teliamjukvara sa dom.
kontrade med att de funkade för 3 veckor sedan så får se vad jag får fför svar på det...
Har varit i kontakt med telia igen, är inget fel på deras mast.
som sagt, mitt simkort funkade ju i polarens SE. kan de vara att min telefon är extra känslig eller så?
Har nånstans sett siffror på iphonens mottagningskvalité i dB, finns de nått program eller knep för att få fram det? skulle de kunna vara fel på min antenn trots att jag har full mottagning hela tiden?
Iphone styrs av AT&T och de har svårt att ens ha fart i sitt 3G system varför vi INTE kommer se 4G i iphone på länge.
Iphone styrs av AT&T och de har svårt att ens ha fart i sitt 3G system varför vi INTE kommer se 4G i iphone på länge.
Inte såå säker på de,,Ericsson har kontrakt på utbyggnad av nät i Nordamerika,å 4G kommer snart att gälla lite överallt.;)