Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhonespel för barn

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många av oss här på 99.se har ju en iPhone. Och barn som gärna pillar på den. Men det kan ju diskuteras hur lämpligt det är att ens sexåring spelar Angry Birds eller Need for Speed Underground (inte så värst, har det visar sig, eftersom min sexåring vill sula min iPhone 3GS i väggen när hon inte lyckas).

Så när jag sprang på den här bloggpostningen med tips om vilka iPhone-spel som fungerar bra för barn så blev jag glad. Och min sexåring, eftersom hon numera inte bara ockuperar min iPhone utan också svarar i telefon åt mig. Win!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-02-25 14:44

Min tvååring pillar gärna på min och bläddrar runt bland allt möjligt. Han har även fastnat i Sheep Launcher och tycker det är sjukt roligt. Svara i telefon får vi nog vänta med, då han gärna berättar vad han gjort i blöjan under dagen. Får lägga en slant på några nya spel till honom!

Tack för tipset!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 17:20

Vill tipsa om Talking Carl för lite mindre barn.. Min ettåring (fyller imorgon) verkligen TOKälskar det spelet.

Likaså min fyraåring älskar Nicke Nyfiken som också finns på screenshotet ovan.

Tack för tipsen..

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-02-25 18:39

Varning!!! Ladda inte ner Talking Carl till din iPhone, för det blir sista gången ni får använda den! Min son har inte släppt min iPhone sen dess och blänger surt när jag försöker att ta den ifrån honom.

Min dotter gillar att leka med Smack Talk. Hon laddar ner spelen själv. En gång undrade vad det för spel hon hade laddat ner. Det hette Gym Girls with boobs eller något liknande.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-26 01:18

Haha Jonny, kul att höra.

Tänk er Talking Carl på en iPad. Då kan dom ju lugnt sitta ner och ha en logisk och uttömmande diskussion tillsammans..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-26 09:18

Den här tråden var ju toppen... kanske man får laga mat i fred.

Kan även tips om I Hear Ewe... funkar bra för 1,5årige David här hemma.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-26 10:02

Bra tips. Min dotter fick ta min gamla 2G då jag bytte till 3G. Hon använder den mest till och från skolan då hon har 2,5 mill enkel resa dit. Men det är en otroligt bra pryl, spel, film musik, kamera, chat, mail allt funkar så bra. I höst då hon börjar trean blir det ett telefonkort till henne, men då kanske hon har min 3g i stället

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-02-26 11:01

Annars finns YouTube! Perfekt barnvakt när man lagar mat. Han älskar att titta på rallybilar (som krockar), hjullastare, dumpers o.s.v. Håller honom sysselsatt i ca30 min så att maten hinner bli klar. Inte så pedagogiskt, men det blir tyst en stund. Nu finns det en del "mer" pedagogiska apps att ladda ner, så dags aktivera hans hjärna lite och hoppas på en Einstein!

Tack för en toppen tråd!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-02-27 13:36

Talking Carl är galet populärt hos Anton 1.5, nackdelen är att mobilen är smutsigare än någonsin.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-03-02 07:39

Spelet är som sagt väldigt populärt men samtidigt källa till en massa frustration då junior brukar ofrivilligt stänga av spelet med knappen. Finns det nåt sätt att förhindra det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 14:15

Min dotter är 2,5. Av alla spel jag testat gillar hon dessa bäst:

- AniMatch
- MonsterMaker
- Wheels on the bus
- TowerSmash
- Talking Carl
- ShapeBuilder
- ZooBox
- Peekaboo
- HippoShapes (jag spelad in egna ljud till denna och ersatte .caf filerna på telefonen)
- AplhaBaby

För lite större barn skulle jag rekommendera
- JirboSays
- KidCalc
- Labyrinth 2

Och för föräldrarna:
- Kidtivities

Ni får tyvärr söka på beskrivningar/priser m.m. då jag inte hinner skriva om alla. Men ovanstående är iallafall mina tips.

Sedan finns det ett spel där man skall blåsa ballonger. Det fungerar så att man blåser in i mikrofonen. Se till att ert barn inte har för mycket saliv/spott när h*n använder det spelet. Jag har hört att iPhonen kan bli vattenskadad. Och då gäller inte garantin. Bara ett rykte - men jag undviker iallafall den appen (har glömt bort namnet på appen, men kanske någon annan vet).

Får passa på och tacka för alla andras tips också

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-02 18:45

Köpte Plants vs Zombies till Macen och nu även till dotras iPhone. Det spelet är mycket uppskattat.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-03-04 08:55

Spelet med ballongerna heter "Balloonimals" är är väldigt uppskattat av min son, men mindre av mig! Stor fara för fuktskada i din telefon, då det inte bara är luft som kommer ut ur deras söta små munnar!

Mitt råd är att ha en putsduk nära tillhands.:)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-15 16:41

Någon som hittat ett bilspel som är så pass lätt att en treåring klarar det. Till PS3:an får min grabb köra GTA bara för att man kan köra runt utan att göra något speciellt. Problemet är ju när han av misstag börjar skjuta på folk. Vill ha ett spel där man åker runt utan att man förlorar eller fastnar för snabbt/lätt. Tipset gäller givetvis ipad/iphone i den här tråden.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-10-15 20:12

Reckless Getaway är ett alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 20:14
Ursprungligen av andas:

Någon som hittat ett bilspel som är så pass lätt att en treåring klarar det. Till PS3:an får min grabb köra GTA bara för att man kan köra runt utan att göra något speciellt. Problemet är ju när han av misstag börjar skjuta på folk. Vill ha ett spel där man åker runt utan att man förlorar eller fastnar för snabbt/lätt. Tipset gäller givetvis ipad/iphone i den här tråden.

Det verkar vara ett på G. Läste precis här om ett brandbilsspel, och på bilden ser det ut som om man sitter och kör.
Intervju: Happi Papi gör pedagogiska barnappar | PappasAppar.se

1
Bevaka tråden